onsdag 19 september 2012

GOOD MORNING GHOST

.
.
.



Yes, soffan är nu på plats och jag är bara så himlans nöjd så det inte är sant! Älskar att den är rak och skrynklig och stökig och kritvit (och att den heter Ghost:) Kommer från Gervasoni och jag beställde min genom Tullhuset (och mitt tips till alla som vill ha en likadan är att betälla den i tid för det är lång leveranstid på dessa italienska skönheter. Lyckliga jag fick köpa den som redan var beställd till Tullhusets snygga showroom, tusen tack för det Tullen!)





Todelooo soliga onsdag!




Jamen, jag är såå glad denna morgon!!! Tassar runt i mysdressen i vardagsrummet (som fortfarande saknar lite nya gardiner och matta och sånt så ni nyfikna får helhetspics sen när allt är på plats, jag lovar:) med en kopp thé i handen som jag sippar på medans jag tittar på nya soffan från alla håll och lägger huvudet på sned och suckar belåtet. Lyssnar på Carla Bruni och flyttar kuddar och provsitter den 10 ggr medans solen strålar in från burspråket. Kan man bli kär i en möbel?? I så fall är jag nog det:)









.


Nu ska jag ställa mig vid staffliet här och måla en ny tavla för inspirationen och kreativiteten är just nu på nivå 100 procent! Härligt!




Ha en alldeles underbar start på dagen vänner!





KRAM



(Pssst, Min ajfån fungerar inte sen några dagar tillbaka så om någon ringt eller sms:at och jag inte svarar och läser detta så vet ni varför! Maila eller ring hem istället!:) 






83 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Snyyygg spöksoffa! Förstår att du gillar den!

Här hasas det också runt med ljummet jordgubbste, men man kanske skulle måla en tavla istället?

Ha en underbar dag, du med!

Kram
Petronella

Linda sa...

Härlig soffa och vacker i sin skrynklighet. Ser inbjudande ut. Bra val! :)

Ha en bra dag!
Kram Linda

Bromans Bravader sa...

Vad roligt. Alltid så kul när man får in lite nytt. Kan lyfta en hel dag... och flera där till.
Kram jannike

Michelle sa...

Fint det ser ut! Gillar verkligen den nya stilen! Ser fram emot när gardiner kommer upp, då kommer det bli så himla mysigt och snyggt tror jag! :)

Ha en underbar dag!

Kram

Marie-Louise sa...

Härligt när man är nöjd...Ha en fin dag du också....Kram

Unknown sa...

Så jäkla snygg! Längtar tills vi får se helheten med gardiner mm =))
Är oxå sjuuukt sugen på att måla en ny tavla, tyvärr har jag inte tiden just nu..
Ska bli kul att se vad du får till duktiga du =))

Ha en fin dag!
Kram Catta

MammaElva sa...

Snyggt! Och kuddarna är sååå fina!!

ha en fin kreativ dag! kram

Anonym sa...

Hej..
Oh no.. alldeles för skrynklig tycker jag, ser mer ut som en obäddad säng på morgonen..
Howard känns mer exclusive!

Marie P

Anonym sa...

Hej! Läser din blogg varje dag, men har aldrig kommenterat! Så nu gör jag det! Din blogg är så fin bjuder på så mycket inspiration och vardagsglädje! Det skall bli roligt att se vad du kommer att måla!
Kram Beata

seventeendoors sa...

TOKSNYGGT alltihop!! Och tack för att du inspirerar. Nu ska jag göra ett ryck här hemma i vab-eländet. Jag vill också göra om. Mycket!!
Kram och ha en bra dag!

Philia sa...

Marie - Det är ju preciiis det jag gillar med den och jag lovar, denna designsoffa känns 25 ggr mer exklusive än min lilla Mio-Howard gjorde;)

KRAM

P

Ingmarie We sa...

Hoppas att soffan är skönt att sitta i. Jag gillade nog dina Howard-soffor bättre, men huvudsaken är ju att du och familjen är nöjda. Ha en bra dag.

Anonym sa...

Kanske behöver den upplevas på riktigt för att man ska förstå att den är snygg? Jag tycker det ser ut som en obekväm soffa med ett skrynkligt lakan över. Jag kan inte se det du ser! Det är det första du har skaffat i inredningsväg som jag inte fattar.. Kanske är du före din tid :)

Sofia

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Från och med nu kan jag tänka mig att tycka om spöken... om de är i form av en soffa alltså :)
Så jäkla snygg är den!
Ha en riktigt bra dag.
Kram
Helena

Marie sa...

Hej!
Tycker det är tråkigt att du endast kommenterar själv när någon gör en kritisk eller lite negativ kommentar. Hade varit roligare om du kunde svara på alla de frågor som varje dag ställs i kommetarsfältet. Känns som om du måste försvara dig på något sätt...//Marie

110 kvadrat sa...

Love it!!!! Så himla underbar!! Och jag älskar det skrynkliga, utan det hade den nog faktiskt inte varit lika vacker haha!

Njut nu i massor!

Förresten, har du aldrig din egen konst uppe på väggarna?

Kraam Emma

Maria i Lilla villa vita sa...

Åh, vad härligt!

Grattis till ditt vackra val och visst kan man bli kär i möbler, jag trillar dit allt för ofta...

Lycka till med tavlan, kan inte bli annat än bra, så här en dag, när du är så glad!

Kram Maria

Den enarmade banditen sa...

Så snygg!!

Anonym sa...

Hej!
Var kommer den mörka kudden ifrån?
Så snyggt det kommer bli!!
Mvh Lena

Tant Johanna sa...

Snyggaste soffan som finns! Bra val Philia :)

Philia sa...

Lena - Kudden är superfin, mörkblå i sammet med batikmönster och kommer från.... mytivoli.se!!! Bästa netaffären ever:)

KRAM

P

Beautifulosophy sa...

Oj visste inte att du målar, också!

Tina sa...

Hej! Väldigt fint blev det:) Du har även fixat så fint på ditt soffbord! Själv har jag massor av inredningsideer för vårt hem och inspirationen pyser i hela mig just nu (tack för alla tips o ideer!!) men med en ettåring här hemma som inte riktigt kan skilja på prynadssaker och leksaker så får jag vänta tills jag piffar mitt eget soffbord med nya finigheter... En fråga till dig som har lite äldre barn, när slutar hjärtegrynen vilja pilla på precis allt?;) Ha en fin dag!

Anonym sa...

Soffan är jättefräck. Men Howard är Howard oavsett Mio (tydligen dåligt) eller ej. Det känns som att man lätt skulle tillverka ett fodral till sin gamla soffa och få samma feeling. Bara att plocka bort ryggkuddarna och sätta vita fluffkuddar framför. Ska bli kul att se framför allt ditt mattval. Ha en fin dag.

Anonym sa...

Kanonsnygg soffa och det vackra bordet,mums!!!
Mvh Camilla...

Miss Tess sa...

Det kommer bli grymt när du är färdig, så himla kul att testa ny stil!

Och det viktigaste, att du själv bllir supernöjd!

Ha en fortsatt fin dag.

Therese

Anonym sa...

Soffan är jättesnygg!

Kan du inte visa lite bilder på tavlor du målar/målat? Skulle vara spännande att se!

Ha en bra inspirationsfylld dag!

Martina

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Det är lite magiskt när sakerna är sådär nya så att de inte riktigt är införlivade i det vanliga. Sedan blir det ju en sak bland andra, men innan man har tagit in den helt är det en mycket speciell känsla. Njut :)!

Anonym sa...

Var kommer holvlampan ifrån?

Anonym sa...

Det blir säkert bra när helheten blir klar, just nu ser det lite kalt ut. Men en fråga bara. du är väldigt väldigt snabb på att försvara dig när någon inte tycker tex. soffan är snygg. Men när någon frågar något annat, ex läppstift el dyl då svarar du inte.

Sen behöver du väl inte dissa mio och howardsoffan du har älskat så länge.Och då tyckte nog även du att den var lyxig.

Aboslut inget påhopp eller illa menat med detta inlägg. Jag tycker din blogg är superbra men vill ändå påpeka just detta när det gäller dina svar.
det händer ganska ofta att du lyfter fram det negativa istället för att se alla som gillar det du har.

/camilla

Anonym sa...

Den är lite tuff helt klart, men jag skulle nog haft den i TVrummet istället och behållit Howarden... Tycker det ser ut som man tillfälligt lagt ett överdrag på den bara. Absolut inte 'classy' som jag fick för mig din nya stil skulle bli. Den är lite väl 'vass' i armstöden för min smak. På ngt sätt ser nu den delen likadan ut som TV delen - lite mer barnrum, men med tillbehören - som jag med spänning väntar på - blir det nog superfint till sist. Soffan var ett val där du förvånade, tycker jag. Överraskningar är ju iof kul! :)

Anonym sa...

Jag tycker som en del andra, Howarden var såååå snygg, klassisk och snygg. Jag gillar inte alls denna skrynkliga men jag tror också att du är förre din tid, när vi andra fattar att den är snygg går den inte att få tag i längre..........
Det blir ändå jättefint är jag säker på för du är så himla duktig.

Stor kram från
Anna i Skåne

Anonym sa...

Hej Petra,

Tycker nog också att din förra soffa var finare. Tycker denna är skrynklig och tråkig. '
Men smaken är ju olika och jag brukar gilla det du köper, men inte den gång.

Anonym sa...

Jag har också lite svårt att tycka att soffan är snygg, men det är väl för att jag älskade ditt gamla vardagsrum. Men huvudsaken är väl att du är nöjd. Älskar din blogg. Annika

Anonym sa...

TVÅ FRÅGOR:

Hej vad fint det blir. vad är det för soff bord och vad är det för växt som jag skymtar på översta bilden.

Tack för en härlig blogg!
/Hanna

Linda från Bellahome sa...

Hej Petra,

Tycker den soffan är skit snygg! Är grön av avund. Hade gärna velat ha en sådan. Ska bli kul att se helheten sen med matta och gardiner.

Mvh Linda

Anonym sa...

Jag har varit inne på Artilleriet i GBG och sett denna soffa. Blev förbluffad över hur en så dyr soffa kan kännas så "billig". Rygg och armstöden runt soffan känns tunna o skangliga som pappskivor! :( Kuddarna får du nog hålla på o puffa för jämnan. För mig kändes varken gedigen eller inbjudande att sitta i!

De hade däremot andra soffor som var mysiga o pösiga, men mer rejäla än denna.

Vad har du tänkt dig mer för möbel nu när shäslongen är borta, blir det inte lite tomt?

Tycker oxå som någon ovan att du svarar mkt sällan på "vanliga, vänliga" frågor, men biter ifrån så fort ngn säger ngt negativt. Lite trist.

Anonym sa...

Hej!

Ska bli kul att se helheten då
det är lite svårt att bedömma redan nu.
En fråga:Vilket album av Carla Bruni kan du rekommendera?

Hälsningar
Christel

Linzoshouse sa...

Snygg!!

Ska bli spännande och se när allt det nya är på plats....

Ha en bra dag!
Kram Linda

Anonym sa...

Ja, du är verkligen sååå snabb på att försvara dig, men urdålig på att svara på läsares frågor... det är vad jag tycker.
Bloggen är dock trevlig, inte det...

Hälsn Katie

Att vara någons fru sa...

Oh yes.

Anonym sa...

Åhhhhh vilken underbar soffa. Ha en bra dag. Kram Carina =)

dreamhouse sa...

älskar soffan och blir supersnyggt!! ska bli spännande och se rummet i sin helhet. kramkram camillaxx

Philia sa...

Tack för era söta hälsningar vänner!


Anonym - Golvlampan är av märket Bestlite och finns på Länna Möbler i Stockholm.


Martina - Vi får väl se....:)

Camilla - Nej men tycker du att jag ofta lyfter fram det negativa? Vad tråkigt att höra. Jag som försöker se det positiva i det mesta! Trots att jag får mängder med trista kommentarer varje dag som jag inte bemöter... Och jag ville ju inte "fösvara mig" ovan utan skrev bara vad jag tyckte var mer exklusivt och att jag gillar skrynkel och jag menar ju inte att trampa någon annan på tårna när det gäller Miosoffor eller Howardmodeller eller något -absolut inte. Min åsikt är alltid att alla får ha sin egna smak och jag ger mig aldrig på andra stilar i inläggen eftersom just smak och tycke är något högst inviduellt. Man ska respektera vad andra tycker om!:)

Sen så är jag jättedålig på att svara på frågor emellanåt, jag vet det och ber ofta om ursäkt för just detta. Det är helt enkelt för att jag får så många både i mail och här och ofta läser dem i mobilen på språng och glömmer bort det sen. Förlåt!:S

Christel - Jag lyssnar på blandat Carla Bruni på Spotify:)


KRAM

P


Philia sa...

Ja just det!:)

Hanna - Fikonträd och soffbord från House Doctor!

KRAM


P

Anonym sa...

Så fint och krispigt fresch! :) Är kuddarna i dun? Blir så puffigt och härligt då:) Drömmer mig bort en liten stund, att få ha en sådan soffa, kura ned mig under ett duntäcke i höst och bara vara, lyssna på Eros; jag ger mig inte där;)Ha en rogivande stund framför staffliet! Kram Sophia

Anonym sa...

Tycker Howard soffor är 200 ggr finare o läckrare på alla sätt. Ser billig ut. Ungefär som man lagd ett skrynkligt lakan på.Som man byggt ihop den själv. Kantig rak, ser inte bekväm ut alls. Inget att ligga i med huvud på kanten ajjj. Ursäkta, men jag fattar inget. Du som hade så fin soffa.
Du får ta både ris o ros och hoppas du tål det.
Ha det bra

Johanna sa...

Jag tycker soffan är supersnygg, pampig och lite bohemisk :) Ska bli spännande att se hur rummet kommer se ut när alla detaljer är på plats.

babarb sa...

Jättefin soffa! Men den påminner mycket om min vita 4-sits Klippansoffa när den har nytvättat (o skrynkligt) överdrag... Min soffa kanske inte är helt ute i alla fall :)

Anonym sa...

Vad kul att du blev nöjd, härlig känsla det där med nytt som stämmer in med bilden man "förväntar" sig! =)
Även om jag måste säga att jag tycker bättre om sofforna innan, älskar dom. Däremot tror jag att helheten kommer bli FABOLOUS!!! =) Du har riktigt bra smak som faller mig på läppen, trots att det faktiskt finns överallt nu i cyberspace! =/
Ha en fin onsdag!

Concept_By_Sarah sa...

Tycker soffan är jättesnygg! Och ärligt sagt, hade jag inte tyckt det så hade jag inte ens ansträngt mig och lämnat en kommentar här. För går ju inte ens hem till goda vänner och säger negativa saker om deras inredning:-). Kram Sarah

Linda sa...

Nu kan jag inte bara sitta här och vara tyst.

En tjej kommenterade bla så här här ovanför:

"Men en fråga bara. du är väldigt väldigt snabb på att försvara dig när någon inte tycker tex. soffan är snygg. Men när någon frågar något annat, ex läppstift el dyl då svarar du inte."

Nu är det i det här inlägget Petra skriver om sin nya soffa och varför ska hon då inte få svara på den mindre bra kritiken som skrivs och motivera varför hon har valt den soffan hon har gjort?
När det gäller frågor om läppstift och annat så ställs ju dom frågorna här varje dag och hur kul är det att svara femtioelva ggr på vilket läppstift man har? Det brukar komma ett svar förr eller senare i ett inlägg vilket jag tycker räcker alldeles utmärkt.

Och jisses om Petra skulle ta sig tid att svara alla oss som skriver positiva kommentarer och frågor här inne var och varannan dag, då skulle hon inte få göra annat. Och då skulle det inte bli någon blogg eftersom hon inte skulle ha tid att vare sig shoppa eller fota sitt vackra hem. ;)

Fortsätt kommentera med vad du tycker, Petra, även om en del ser det som att du bara går i försvar. Du måste väl också få säga vad du känner, tycker, tänker om just det inlägget som du precis har lagt ut.

Kram Linda

ETT FRIDFULLT HEM sa...

Härlig och snygg soffa!!!!!!

ulrika sa...

Sååååå fin soffa!!!1

Anonym sa...

ni som klagar på soffan, lägg ner, alla har sin smak. Viktigast är att Petra tycker den är fin!!

Maria - Wikers Liv sa...

Ojoj, så många som "dissar" din nya soffa, och som blir lite "ledsna" när du lämnar din gamla stil ;)

Jag håller med många här. Din förra soffa var såååå mycket snyggare! Kan inte riktigt fatta hur en så dyr soffa, inte "ser mer ut för världen".

Kan inte låta bli att tycka att den ser hemskt mycket ut som min första soffa från IKEA, som jag fick utav en bekant, i början på )0:talet! ;) Lång, spattig och vit ;)
Men absolut! Smaken är som baken och du ska definitivt gå på DIN linje och nya stil!!!

Ser fram emot helheten!
Kram /Maria

Anonym sa...

Sofaen er råtøff, oser av personlighet. En sånn sofa som kan stå helt alene, og allikevel fylle et rom.
Jeg får ny sofa selv i dag, en amerikansk Howard, litt dypere og rundere i formene enn de som lages her - og gleder som en unge :)
Klart man kan forelske seg i møbler - og jeg skjønner godt at du har falt for ditt spøkelse...
Ha en fin dag :)
Lise

Anonym sa...

Snyggt! Väldigt boheme chic! En fråga; Är sammetskudden väldigt mörkblå, nästan svart? Vill också ha en sån där dag då man bara går o puffar kuddar, lyssnar på musik o myser omkring... Kram L

Anonym sa...

Ooohhh!( Nu är geishan slut å popcornen med å ungarna fick jag ju lov att ta loss från silvertejpen innan skolan;)) Jag hajjar absolut varför du är kär i denna soffa! Det där stilrent kantiga ihop med nonchalant skynkliga är ju bara så makalöst skitsnyggt! Jag förstår känslan när man är så "uppitaket" av hur man vill att det ska bli och hur man ser det framför sig, att andra tolkar det som att man "går i försvar" när det enda man vill är att de ska se det på samma sätt som en själv. Man vill ju övertyga hela världen om att jo jo jo, det kommer bli jättefiint, soffan ÄR precis det jag önskat osv osv..Man är ju så förväntansfull och NÖJD. Inte sant?
Ha en fortsatt underbar dag! M i Thn

Åsa sa...

Jättfin soffa! Tittade på en liknande, men fick inte sambons hurrarop ;-)
Gillar det enkla söderbohemiska, en riktig villasoffa, djup och rymlig! :)

kramar Åsa

Liw sa...

blev ju riktigt snyggt!!! :) Klart man kan bli kär i en möbel... eller bli glad av intrycket den ger iallafall? :)

Petra på Grannfrun sa...

Hej Petra!
Ja jag tycker att soffan är hur fin som helst, skulle gärna vilja ha :)... Även om Howard sofforna också är jättefina, men du har ju haft dem ett tag och ibland tröttnar man och känner för förändring. Är själv i förändrar tagen här hemma och även om det inte är något fel på de möbler man har så känner man ju för förnyelse ibland, det är väl därför som man gillar inredning och fixa och tänka ut hur man vill ha det (jag älskar det :)). Sedan skulle det dessutom vara jättetrist att läsa en blogg där ingenting händer, alltid samma saker och aldrig något nytt. Det skulle nog de flesta tröttna på även om man inte köper ny dyr soffa varje dag, hur som helst så verkar ju väldigt många vara intresserade av hur det ska bli i allafall :)...
Jag är övertygad om att det kommer att bli såå fint när det är klart, bordet från HD är ju också så himla fint!
Ha det fint!
Kram Petra

Anonym sa...

Haha, tror bara de missnöjda läsarna har härmat din gamla stil och nu är bittra över att du ändrat den ;) Vad ska de göra nu liksom? Sälja och köpa nytt?
Grejen med inredning är väl att köpa något som man själv tycker är fint?
Om Petra är supernöjd med sin nya soffa- good for her.

Anonym sa...

Ojoj vilket tjafs om din nya soffa P.
Vad hände!!! Förstår inte att en soffa kan röra upp så mycket känslor. Du har en jättefin soffa P.
Kram till dej =) Carina som älskar din soffa hihi =)))))))))

Jenny sa...

Ser fram emot att se helheten.
Har läst din blogg i flera år och du är alltid så inspirerande.

Skulle vilja kommentera diskussionen om hur du svarar i kommentarsfältet.

Personligen läser jag olika bloggar med olika syfte. Din ger tex inspiration, jag älskar dina foto och din klockrena smak för både kläder och inredning.

Föredrar dock bloggar som tex Hannah Graafs och Emmas "Att vara någons fru" som alltid gör att jag som läsare känner mig nära och delaktig. De är alltid aktiva i svaren och dialogen med sina läsare.
De är tex motbeviset för det Linda nämner, att du inte skulle ha tid för annat om du alltid skulle svara. Jag tror snarare det handlar om var man lägger sig fokus, hur man ser på sin blogg, hur man bemöter sina läsare, hur man prioriterar olika saker i bloggen osv. Själv hade jag aldrig haft tiden och engagemangent att driva upp en sån stor blogg som någon av de nämnda. Jag är imponerad av er alla!

Sammanfattningsvis vill jag säga, jag gillar HoP och återvänder gärna. Hade dock gillat den ännu mer och den hade kännts mer personlig om Petra svarat lite mer frekvens med ett litet "Kul" eller Tack" "jag har köpt den ...."

Kram/Jenny

Anonym sa...

Gillar din nya soffa, och som den frontrunner du är ;-) så tror jag absolut att soffan blir en hit, i alla fall när kopiorna börjar dyka upp på Mio osv..
Hälsn Anne

Anonym sa...

Helt okej, men jag måste vara ärlig och säga att jag tyckte mer om din förra soffa.

Fru Froby sa...

ÅHHHHH! Superschnyggt ju. Alltihop. Hela bilden. Villhavillhavillhavillhavillha. ja, du hajjar ;)

LIVSGLITTER sa...

Låter härligt, älskar när den där typen av inspiration nyper tag i en. Man sprängs nästan om man inte får utlopp för den ♥ Ha en fin och kreativ dag tjejen!

joacim forsberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej!
Jag är inne och läser på din blogg varje dag,tycker att den är så inspirerande.
Jag tycker att du har en jättefin smak både när det gäller inredning och kläder.
Du inspirerar verkligen mig!!!
Men din soffa som nu upprör så många,
där får jag nog hålla med de flesta den ser ut som en billig och obekväm bäddsoffa med ett skrynkligt lakan över sig,skitful!
Men det är ditt val och vi får hoppas att resten blir bättre för det här var nog den fulaste soffan jag sett!
Allt som du har fixat innan har jag tyckt varit SUPER så nu undrar jag vad som hänt?
Lycka till med resten ska bli spännande att se.
Oavsett så gillar jag din blogg,man kan ju faktiskt inte
lyckas alltid!

Lullaby

Anonym sa...

Men ärligt talat vem bryr sig om vad det heter och var den kommer ifrån. För mig är den det fulaste i soffa jag jag sett. Skulle lätt bygga ihop själv och lägga på ett lakan, skrynkligt som f.n i linne eller vad det är. Hur sitter man vid kanten. Tror faktiskt om den sålts på Ikea för 3000:- så skulle de nog behöva sänka priset snart.
Jag provade den i Göteborg o hissnade av priset. Lös och ragglig. Tips gör en egen ta playwood skivor. Mat upp klistra borra sy tyg klart!!!!! Ps glöm inte skrynkla tyget om mycket du kan. Viktigt
Bara ärlig, ursäkta.
Vad tycker din man. Chockad? Eller nöjd!?
Kram

Anonym sa...

Är inte kommentarsfältet till för att få ha en åsikt?? Det verkar som du tar allt som vi som har en annan åsikt som kritik, och tar bort dessa kommentarer..synd.

Anonym sa...

Hej, soffan sr fin ut men ser lite hård ut . Den ser billig ut, man tror inte att den kostar 23000 kronor.Men när rummet är klart kanske helheten är hur fin som helst.Mvh Lena

Anonym sa...

SKITSNYGGT!!!!! :)Du är så duktig.
/Linda W

Anonym sa...

Vad är en ajfån?

Anonym sa...

Herre Gud. Att folk orkar engagera sig i en soffa. Geravasoni påminner om de gamla Cadillac sofforna.

Stor och mysig.

Älskar att alla svart-vita HoP fans blir helt förstörda nu när deras tine k och Day hem känns omodernt.

Älskar att HoP ska byta stil!!!

Anonym sa...

En vit soffa? Snart är den väl fläckig/smutsig?

Marie B sa...

Din blogg inspirerar verkligen mig både när det gäller inredning och kläder. Tittar in varje dag. Att jag inte gillar just din nya skrynkliga soffa spelar inte så stor roll. Jag gillar allt annat runt omkring. Det är ju du som ska trivas och det var härligt att höra hur nöjd du är. Du sprider glädje och fascination och man kan inte låta bli att förundras och undra om man verkligen kan ha allt så bra o fint som du verkar ha det. Men det är ju den värld som vi alla vill drömma oss bort i och få en paus från vårt egna en stund. I like your strategy!
Marie B

Anonym sa...

Hej Petra!

Kan du snälla svara på vilket märke det är på kudden i soffan? :) Jag såg att du tidigare skrev att du köpte den på mytivoli.se, men jag kan tyvärr inte hitta den där. Vet du om den är slutsåld eller en nyhet? Eller om någon annan vet får ni gärna svara!

Mvh
Mikaela

Anonym sa...

Superfint dom alltid petra :)))

Undrar med vart kudden e? Hittade inte heller den på deras sida ?

Kramar emmeli r

Anonym sa...

Fler kuddar!! I brunt o grått tycker jag. Fint till de blå detaljerna som du fått in. Sååå fiiin soffa... Kram L

Anonym sa...

Soffan är SKITSNYGG!!

Skulle lätt köpa den om jag hade
23 000 på kontot idag :-) Tipselitips till Er som inte har råd och vill leka copycat;

Köp en Karlstad från IKEA och beställ vitt linneöverdrag från BEMZ och voila! så har Du en kopia för 15000 kr mindre!!!

Det kritvita linnetyget är super superfint och kommer garanterat att skrynkla sig perrrfekt!