onsdag 31 oktober 2012

MOT DAGIS

.
.
.

Beabusen redo för utelek med de små vännerna i varma overallen (Från Molo. Gillar att det är ludd på luvan och tuffa "reflexstjärnor")





Hallåååå onsdag!




Nope, vi fick inga biljetter till öjn denna Alla Helgona, buhuuu:( 

Det är faktiskt det dumma med lantställe på Gotland; färjan och biljetter eller snarare bristen på dessa! Suck. Man kan liksom inte bara "fara dit" när det är lov och när man vill utan det ska planeras och donas. Nu fick det bli en spaweekend någon annanstans i vårt land och på ett väääldigt vackert ställe. Ska så klart bli mysigt det med:)







Off we go! Denna morgon sick turen till dagis bli på långa pappas starka axlar. (och jag bara älskar sån där "overallrumpa", så söt:)




"Heeeej då!"




Nej nu tycker jag vi tar vi tag i onsdagen och gör det allra bästa av denna! (och jag lyssnar på sockersöta Mando Diao på Spotify under tiden, en uunderbart vacker och melankolisk svensk låt )



Vi ses snart finingar!




KRAM




.

17 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha
Älskar att du kallar dom sockersöta :-)
Jag är en gammal klasskamrat med två st utav dom och dom var inte sockersöta när vi gick i skolan iaf ;-)

Nu menar jag Mando Diao naturligtvis :-)

Ha en fin Onsdag!

Här snöar det, i vackra Dalarna!

//Frida L

Anonym sa...

finns ju flygbiljetter & hyrbil, bokade imorse till hela familjen, barnen är såå ivriga:))
Camilla

Anonym sa...

Det låter härligt att åka på spa nu när vädret känns ganska tråkigt, iaf här i norr! Önskar dig en fin onsdag!

Elin - AgnesAmelia sa...

Ja Gotland är vackert men man kan sällan "spontanåka" dit över en storhelg.

/Elin

Anonym sa...

Ja, riktigt skön låt!
Ha en fin dag!

Johanna

Anonym sa...

Åhhh vilken söt mössa bea har! Vart har du köpt den? Kram

Anonym sa...

Jag håller med, mössan var ursöt och undrar med var den kommer ifrån.

Kram
Anna

Anonym sa...

Denna helg är det alltid svårt med båtplatserna varje år pga att en av världens största endurotävlingar går av stapeln då.

Anonym sa...

Jag sitter också och lyssnar och tittar. Härligt att Frödings vackra ord visas på ett nytt sätt. Tack för din fina och trevliga Blogg.

Bibi

Anonym sa...

Söta lilla Bea.. Jag undrar vad du har för läppstift på bilden med Missonisjalen, märke o färg? Skulle bli jättetacksam om du ville svara. Ha en bra dag! /Kram Linda

FiA FIT sa...

HJÄLP! Då skulle jag inte kunna ha lantställe där. Tur vi har vårt i Dalarna. Jag är liksom Miss Spontanitet och kan aldrig planera mina turer. Varken in till stan eller till Dalarna....

En gång kom jag hem till mina föräldrar med barnen klockan halv ett på natten för att jag fick ett ryck och drabbades av hemlängtan vid 21-tiden i Sthlm och barnen fortfarande var vakna. Så det var bar att hoppa in i bilen och köra upp!

Mrs G sa...

Åh vad tråkigt, ibland gäller det att vara ute i god tid men då går ju det spontana bort.
Låter härligt med Spa! Var blir det? Har aldrig hittat nått riktigt bra spa här hemma, går liksom aldrig att jämföra med spa i Asien. Bäst hittills är Grand Hotel's Spa i Stockholm

Kram Mrs G

Anonym sa...

Synd att ni inte kan åka till det vackra sommarhuset :( Men det flyttar kanske inte på sig ;)En liten fråga bara ;) Blir du aldrig sugen på att åka till lantstället i Frankrike? Otroligt vackert! Här hemma övar jag lite moves, ska trycka i mig i en overall till Jul, fjällsemester:) Kanske att man kan få en liten söt overallrumpa jag med:) hihi Må så väl! Kram Sophia

Anonym sa...

Tack för en så fin och härlig feelgoodblogg!
Kan du inte tipsa om lite snygga herrkläder för oss som har män som är 35+. Kanske lite snygga accessoarer också. Farsdag närmar sig med stormsteg:-)

Elinor sa...

Hej. Härligt med höstlov. Själv njuter jag av lugnet på landet efter en vecka i New York. Magisk stad, dit återvänder vi...Hälsningar Elinor i Vårgårda.

Anonym sa...

Hejsan - vore jättekul om du kunde tipsa om lite snygga herrkläder så här inför farsdag och jul - jättetrvlig blogg som följs var dag :)

Anonym sa...

Mmm, den är helt gudomlig, Mando Diaos tolkning av Strövtåg i hembygden!!!!! Love it, och det är sällan jag tokfaller för musik sådär. Ha en bra dag (och alla helgona, trots uteblivet ö-besök) Kram, kram/Yvonne