tisdag 13 november 2012

REDSKAPSKRUKORNAS NO 1

.
.
.



Vid min spis står ett riktigt stiligt vardagsföremål som jag velat ha typ i evigheter! Kommer från Agneta Livijn som är en stor favorit när det gäller brukskeramik. Det hon gör är såå härlig att hålla i, lite bulligt och tjockt och riktigt vitt och blankt. Svårt har det varit att finna denna snyggelisnygga helvita Kitchen Aidkruka (det står Kitchen Aid runt kanten) men nu fann jag den äntligen när jag var på Tullen häromdagen:) 






Hej Tisdag!





Brrr, kallt! Minusgrader! Tycker inte om kyla, nej det är inte min kopp med thé alls. Fy sjutton vad obehagligt. Och så måste man klä på skatterna så att de ser ut som små Michelingubbar (iaf Beabus 3 år) och det är vantar och halsdukar och vi har typ miljoner skor i hallen just nu för vädret ändras ständigt; från iskyla till 10 grader varmt eller regn. Känns det igen? (och så måste mamma i huset alltid ha fem par framme att välja bland + gummistövlarna;) Jag beundrar verkligen er som bor ännu längre norrut och som har äännu kallare!!



Nu ska jag skissa och teckna på en sak här (och så lyssnar jag bla på Robbie Williams senaste under tiden för "wow vilket flow" man får av glad musik:)



See U Later vänner!



KRAM





20 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Har faktiskt letat efter en stor och rejäl kruka! Tack för tipset!!

Anonym sa...

Åh, just den där drömmer jag också om! Så snygg, å helt ljuvlig i grönt också. Dyr bara...
Kram från Anna som gillar dig

Anonym sa...

Ni har verkligen ett så snyggt kök! Men vad är det för kaffemaskin ni har? Är på jakt efter en snygg som gör god cappuccino:). Ha en fin dag, kram Emma

Anonym sa...

Ja hallen är full. Har tre små tjejer på snart 6,4 och 2år. Gissa om kläder! Bor dessutom norrut... Men gillar snön, bara den kommer.

Anonym sa...

Hur gick det med gardinerna :) Nyfiken! Kram

Att vara någons fru sa...

Snyggt! Jag har anordnat tokbra skisshjälp så nu blir det ordning på torpet snart :-)

Lenas Univers sa...

Jeg elsker snø!! Bor langt nord og lengter alltid til snøen....
Men kjenner igjen kaoset du beskriver... Me want huge hall og garderobe...

Finfin krukke og fine kjøkkenredskaper!

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Tycker inte heller om kyla... Flyttade från Norrland till Skåne för att få kortare vinter, så mycket avskyr jag den.
Men det kan vara riktigt kallt här med, huvva!
Ha en fortsatt fin dag!

Carolina i hälsingland sa...

Vilket superfint hus du har och din inredning faller mig verkligen i smaken!! Jag och min kära har precis ärvt ett gammalt hus som kommer genomgå en totalrenovering, tänk högt i tak, öppna spisar i kök och vardagsrum, dubbeldörrar men ändå åt det lite moderna hållet. Har du några bra tips och råd till oss vad gäller inredningen, hur ska vi tänka? Tack på förhand och keep up the good work :)

Anonym sa...

Älskar också mildare klimat! Mörker och kyla tar inte fram det bästa i mig ;-)
Kram från Frankrike

Anonym sa...

snygga kläder, gillade den vita blusen. Ett tips kolla Mimmisboutique på facebook köper därifrån bra service snygga grejer.

Tillsammans Hemma sa...

Wooow! Den var snygg du!
Gillar lite "klumpig" och regäl keramik och det får gärna se lite hand-drejat ut.

Kan nästan känna din lycka genom bloggen över att ha gjort det ultimata fyndet......
Grattis!

Ha det så bra från Loo!

Annika sa...

Grymt snyggt.
Hålle rmed om att det är asjobbigt med alla vinterkäder.
Fi fan

Home of m sa...

Riktigt härlig!

Anonym sa...

Så himla snygg skinnjacka och färg i gårdagens inlägg undrar lite om färg på scalen till vad den heter och str på jacka och blus tänkt beställa från tullhuset tack snälla på förhand :))

Bromans Bravader sa...

Snygg - gillar verkligen hennes keramik.
Kram Jannike

Elin - AgnesAmelia sa...

Men visst är de söta de små i sina tjocka kläder :)

/Elin

Sara - passionate about interior design and travels around the world sa...

Himla fin. Kan tänka mig den själv i vårt kök! Tack för tips :-)

Anonym sa...

Vart är den ur snygga ljusstaken ifrån? :)

Anonym sa...

Vart ligger affären du tipsar om...superfin kruka....Måste ha...
http://lifeincerise.wordpress.com/
Välj inredning...