fredag 8 februari 2013

NÄTKÄRLEK

.
.
.




Hej hallå fredag!



Bästa dagen idag men jag sitter tyvärr här rödnäst, jättesnuvig, rufsig och lite febrig under filten. Men när jag kollar dagens mail, och då läser brevet ovan, blir jag bara så himla varm i hjärtat och glad och får ändå bästa fredagsfeelingen! Ett litet anonymt brev från någon som bara bara vill göra en liten fin sak för någon annan. Skicka en så söt vänlig text och det gör mig så rörd. Det är en stor debatt om just näthat mot kvinnor just nu och alla de, män som kvinnor, som sitter och hatar andra bakom sina skärmar (Oh my, har ni sett detta?). Som ger sig på journalister och bloggerskor (Många av er vet ju att även jag blivit utsatt genom åren när jag bloggat av både svenska, utländska, okända och även kända näthatare...) Som tycker att de har rätt att uttrycka allt detta bara för att de har en dator! Men som tur var finns det ju fler lovers än haters i vår värld och det är helt underbart vad generösa och vackra ni är! Vad så stolta över att ni är just det, snälla och fulla av kärlek:)




Sjukling


Här kan man sprida lite nätkärlek anonymt, vilken fantastisk grej! 



Nu längtar jag efter att hela la familia ska komma hem och dundra in med glada skatter och kassar fyllda med godsaker och bra filmer och nya magasins (till mig:) och gott att dricka så ska vi nog se att detta blir en riktigt myyysig fredag!:) 

Oj, nu plingar det visst på dörren - måste vara paketleveransen. Spännande!




Önskar er alla en underbar dag!



KRAM





20 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig Petra. Här blir det också mys med ena sonen, resten är på slalomläger.

Den digitala ålderns baksida - man tror att man är anonym och kan dölja sina handlingar bakom ett alias, vilket tydligen sätter allt vett och sans ur spel. Jag skulle sörja om mina barn betedde sig så när de blir större - vilket misslyckande det vore som förälder.

Fredagskram till dig - och du, testa gärna Holistics flytande multivitaminer, de fungerar faktiskt, håller flunsan borta.

/a

Att vara någons fru sa...

Heja kärleken!

Anonym sa...

Instämmer med Emma: heja!! Spännande med paketleverans till dörren :)

Kram Hanna

Lise-Lott sa...

Hejja kärleken, här kommer en varm fredagskram!

HOUSE of ADELA sa...

"All you need is love"...;)) Tänk om hela världen kunde förstå det:)
Så fint brev du fick!

Kram och krya!
Adela

Anonym sa...

vilket härligt inlägg
igen en gång
t.a.c.k
jag gillar att kika in här just för all den glädje du förmedlar via dina inlägg
och för att du är superduktig på det du gör
alltifrån inredning kläder etc

tack philia
och en skön helg till dig och de dina
kryakramar

Emmas inne och ute sa...

Med vänliga ord och kärlek kan det inte bli fel!
Trevlig helg och krya på dig!!

Kram Emma

Emmas inne och ute sa...

Med vänliga ord och kärlek kan det inte bli fel!
Trevlig helg och krya på dig!!

Kram Emma

Anonym sa...

Hej, hej! Ja, jag gillar också din blogg för det mesta, men ursäkta, är det bara jag som tycker det verkar YTTERST märkligt att skriva såna där inlägg som du blir såå till den grad glad över? Själv skulle jag bli beklämd över att få något sådant från en person som inte har någon reell kunskap om min person. Tyder på stor brist på verkliga vänner tycker jag.

Anonym sa...

Hmm håller med, lite märkligt att det bara är glada fina komentarer som alltid gäller,,då är allt OK.
Men när någon har en annan syn på ett innlägg, akta dig vad stryk den personen får!!!
Min fråga är, är det OK att ha en annan åsikt utan att det kallas avundsjuka eller elaka kommentarer?????
Allt är inte solsken jämt, inte för någon av oss, hoppas man slipper gliringar nu,,, men en del kan inte låta bli....
Ha en fin Helg alla...

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Men snälla nån´ - klart att man får lov att bli glad över en hälsning från någon som läser och uppskattar vad som visas. Jag fick själv en hälsning via Anonym Nätkärlek i dag och oj så det värmde denna snöyriga dag. Inte mer analys än så om mig och min person - bara ren och skär glädje. Så får det lov att vara ibland. Fin helg, P!

Krannina sa...

Krya på dig!!!

Alldeles förfärligt med detta näthat - så hemskt!!!

Skickar lite nätkärlek till dig <3

Kram

Anonym sa...

vi blir gladare när vi är vänliga.....
Kram Annsofie

Anonym sa...

Skickar en halv anonym hälsning till en superfin tjej, medsyster, mamma, fru, dotter, syster och svägerska. Du är fin och duger precis som Du är och för det Du står för.

Trevlig helg till Dig och Din fina familj!

Varma kramar från Isabelle

Anonym sa...

Skickar en halv anonym hälsning till en superfin tjej, medsyster, mamma, fru, dotter, syster och svägerska. Du är fin och duger precis som Du är och för det Du står för.

Trevlig helg till Dig och Din fina familj!

Varma kramar från Isabelle

En blandad kompott sa...

Heja heja nät kärleken!
Här får du en-krya-på-dig-och-trevlig-fredag kärleks kramar till en toppen bloggerska!

ANNA sa...

Nätkärlek är en myyyycket bättre grej än det där hatandet å tramset som en del puckon ägnar sig åt.

Å du, bilden på dej i detta inlägg, den är JÄÄÄÄTTEfin.

Ha en fortsatt bra helg trots snurvlandet.

Anonym sa...

Hej!

Mår verkligen illa när jag ser inlägget från Uppdrag Granskning. Det är hemskt att det finns människor som kan göra såhär. Beundrar verkligen att du delar med dig så mycket av ditt liv. Det medför ju en enorm risk, det förstår man ju verkligen ännu mer nu.
Har följt dig ett par år, och jag lämnar alltid din blogg med positiv känsla, inspirerad och peppad. Är det inte ett nytt recept så är det kanske att starta träna igen eller bara köpa lite nya kläder. Det är inte alls det att jag inte kan förmå mig till detta själv, men alla behöver vi en knuff ibland.
Hade jag varit som dig hade alltid tagit bort alla dumma kommentarer, det är din blogg och ditt val vad som ska publiceras.
Vi är många som blir glada av din blogg, livet är för kort för att ta med det som är negativt!

Nu ska jag ta upp min lilla flicka som sover så gott (och läääänge..)och mysa för att jag vet vad som är viktigt i livet för mig och min familj.

Ha en superfin lördag, det ska jag ha!

KRAM

Sara sa...

Jätte fint skrivet av någon,det gjorde mig glad så jag förstår hur det kändes för dig P när det damp ner i inkorgen.
Ang klippet ur uppdrag granskning så gör det mig illamående. Vad tar det åt folk? Dom kvinnor/ tjejer som medverkade där är ju helt fantastiska. Själv hade jag blivit livrädd och låtit mig tystas ner.

Nu ska vi ladda för mello med lördags mys när mannen är borta.

Sara i Kumla kramar

studio karin sa...

Tänkte på dig när debatten lyftes högt i förra veckan. Och tänkte att jag skulle tala om för dig att du är toppen, duktig, stark och modig. Och att du får <3 <3 <3 <3 <3 av mig!! Kram Karin