torsdag 23 maj 2013

LITE KINASKÅP & STUDIEDAG

.
.
.










Skåpet i matsalen sväljer en hel del! Nu när allt blå/vitt porslin har flyttat till tittskåp i köket så fick det antika 100-åriga brudskåpet fyllas med annat (det är ju inte svårt att fylla skåp direkt eller hur;) som lite Day, lite Svenskt Tenn och lite Iitalla... Det är en så himla skön känsla i riktiga antika saker och jag blandar gärna gammalt med allt det nya! (skåpet kommer från baazar.se)







Tjingeling raringar!








Här har vi studiedag idag i vår Småstad och både skolbarn och dagisbarn har varit lediga idag. Tyvärr har ju inte vädret varit det allra bästa, brrr (kyligt och grått) så vi har ägnat oss åt lite shopping (bla gick vi loss på Lagerhaus, skatterna äälskar verkligen den butiken:)


Nu ska jag sätta igång med middagen här och ikväll kör vi Spagetti Carbonara, något jag aldrig kommer tröttna på:) En period åt jag nästan bara det haha (ja när jag var typ 20-nånting och hade värsta förbränningen och alltid låg på stadiga 51 kg. Skulle inte direkt fungera att äta Carbis för jämnan numera;)





Ha en mysig kväll så ses vi lite senare!




KRAM









5 kommentarer:

Anonym sa...

Du menar Iittala? ;)

Anonym sa...

Vad roligt att få kika in 'bakom kulisserna'! Du har lika fint i skåpen som utanför :). Kul att se du har julsaker där - jag packar ner allt och ställer på vinden. Olika vanor man har. Verkligen superfint det där skåpet!

Anonym sa...

Åh, vad roligt att få kika in i dina gömmor!
Kram Jenny

Lin sa...

Vad fint!!Kul att du bjuder pa dig själv sa mycket...det blir ju lite varvärme minsann i det kallaste land pa jorden just nu ...Nederländerna

Anonym sa...

En fråga, är det skåpet verkligen 100 är? tycker det ser nyproducerat ut. Har ett sidebord i samma stil samma färgskav och det är inte gammalt alls. Kommer från samma leverantör dessutom.