onsdag 5 juni 2013

ÄNNU EN PARFYMFÖRÄLSKELSE

.
.
.




Mmmmmm.






Hej Lill-lördag!







Igår när jag var hos hudkliniken här i Småstaden så var jag faktiskt ute i god (brukar typ aldrig hända;) och botaniserade runt en stund i deras enorma parfym/smink avdelning. Nästan som att vara på en flygplats var det! (Harmoniq som stället heter finns även på nätet här. Billigt och enormt sortiment!) Ni vet när man ska få någon timme att gå genom att sniffa och smörja och testa allt (och man är lite nervös samtidigt. Som jag är inför flygning och inför injektioner...). Och som jag testade parfymer (och krämer) och hittade en goding som jag inte kunde låta bli. Såå ljuvlig är den och påminner även om just "flygplats" för den doftar som då man kliver in i Tax-freebutiken och känner den där lukten av alla  parfymer samlade på en gång och bara vill ha just den men inte hittar "the one". Ett stort dofttips idag är alltså, Guccis senaste Premiere. Yummie yummie och den får PPPPP av mig.









Bjuder på lite fransk skön Carla idag från den alldeles färska Little French Songs. Blev så påmind om ljuva France när jag läser den här vackra donnans (och vännens) blogg. Ett gäng duktiga tjejer är där just nu och gör bloggjobb för ett franskt företag och tar massa vackra bilder och de lyckas verkligen förmedla känslan av Frankrike. I augusti far vi själva ner till familjens gård i Normandie igen och jag längtar maassor redan (men först blir det Gotland. Frankrike + Gotland = min familjs måsten i livet:)




Och tänk att det minsann är en hel långhelg runt hörnet! Härligt att känna att det är som fredag igen:) Alla ska vara lediga i fyra långa dagar och det ska bli uunderbart. Och så är det prinsessbröllop på g, det är ju alltid så härligt när nästan hela landet blir engagerade i våra kungligas kärleksfester eller hur? Och man undrar ju så hur prinsessan kommer se ut som brud...Med all säkerhet vacker som en dag. Vi får väl se om jag ser en skymt av brudparet för vi har planerat in en liten tripp till Stockholm just den dagen (dock inte för att det är sessbröllop:)






Önskar nu er alla en riktig härlig dag!





KRAM





.



10 kommentarer:

Linda sa...

Jag missar tyvärr bröllopet då jag är på Mallis. Men det kommer förmodligen att vara fullt med bilder i tidningarna.
Sessan kommer säkert att vara väldigt vacker. Däremot (om jag ska vara ärlig) så tycker jag att hennes blivande man ser ut som en riktig slusk. Gillar inte hans utseende.

Ha en härlig dag i solen.
Kram Linda

Anonym sa...

Vår familjs favoriter är Båstad och Mallorca! Måsten i livet:-)
Eva

Eva och Lillemor sa...

Härlig blogg och fina bilder!

Anonym sa...

Ja, den är verkligen underbar den parfymen! Kan du inte berätta mer om ditt besök, vad gör du nu? Är det touch-up på injektioner? Hur länge håller lip-filler på dig?

Anonym sa...

Jag skulle vilja att du visar bilder på hur man ser ut efter , samt hur lång tid tar det innan det läkt.

Anonym sa...

Sitter og ser på bildene i forrige innlegg, og synes du til fulle har klart å skape et personlig og harmonisk interiør.
Kjenner roen og svalheten helt hit,og får lyst til å bare sette meg ned der en stund - absolutt et hus det må være godt å bo i - innbydende og vakkert er det :)
Ha en fin langhelg!
Lise

Linda sa...

Tusentack för en underbar blogg.) måste fråga var ditt lilla glasbord (m all god sprit)kommer ifrån, och även var ditt vardagsrumsbord kommer ifrån. Är det betong? blir det fläckar från vätska som ej går bort? tack för svar

Linda sa...

Älskar den parfymen.

Anonym sa...

Hej
ett tips gällade studsmattan är gräv ner den
det blev bättre och man behöver inget skyddsnät
Tack för en fin blogg //Teresa

Anonym sa...

Du har verkligen en inspirerande blogg, med en bra blandning.
Tyvärr lite för dyra saker för oss med "medellön",
men har man tur så kan man hitta något i stil med det du inspirera oss med :)
Dock tycker jag det är lite synd att du inte försöker att ta dig tid för att svara på de frågor som dina läsare ställer till dig :(
Då tror jag att din blogg hade blivit ännu mer omtyckt!
Hoppas att du tar åt dig av mina små råd och lycka till i fortsättningen! :)
Kram Anna