onsdag 11 augusti 2010

SOL & GLUGG

.



Japp, världens bästa "to do list"! Denna är både till mig själv och till alla ni fina bloggisar! Var positiv - bli lyckliga!:)




Tjingeling Onsdag!

 
Gårdagens inskolningssamtal på Flisans skola gick jättebra. Nollans fröken var hur gullig som helst. Efter samtalet, när jag kom hem, så väntade världens bästa överraskning i trädgården nämligen Trulle och Flisan! Det är fortfarande ett par sommarlovsdagar kvar hos pappa, men de ville överraska mig sötnosarna. (Gissa om jag som mamma blev överlycklig att se mina skatter igen, efter nästan två veckor? Ville aldrig sluta att kramas och pussas...)


Flisan har fått glugg! Finns det något sötare i världen en små pluttar som ska börja skolan och som inte har några framtänder???:)




Underbara solen skiner nu på morgonen och det växer verkligen så det knakar i trädgården i sommar!!! Denna rabatt gjorde jag för bara ett år sen. Buxbomshäcken (och bollarna) ser kanske inte såå mycket ut för världen än, men den är på gång och nästa sommar kanske jag kan klippa den så där "snyggt och prydligt"!:)



Idag står först besök på Beas kommande dagis på schemat och en sen blir det en tur ut på landet för lunch hos min söta väninna. Ikväll har vi sen barnvakt, för jag och H ska gå på bio och sen äta middag på någon restaurang här i Småstaden. Mysigt!:)


Ha en fin dag vänner!



KRAM



10 kommentarer:

signerat 71 sa...

Hej,
Inledningen & "to do-listan" är underbar. Jag lånar den kasnke och gör om till tavla här hemma om det är ok?

Förstår din lycka över att få träffa de små - måste vara det absolut jobbigaste när man väl bestämt sig för att gå skilda vägar.

Tror att det är svårt att sätta sig in helt & hållet i situationen när man inte är där. Tilda har sovit hos en kompis i natt och jag har inte pratat med henne sen igår kväll och redan nu saknar jag henne så mycket. Och det går ändå inte att jämställa...

Önskar er en skön kväll!
Kram J

Anonym sa...

Roligt att se hur rabatten har växt på sig. Jag minns att du visade den när den var helt nyplanterad. Hoppfullt :) Ha en fin dag!

Annajordet Interiör sa...

Hej! Plötsligt är det såå mycket att göra med skolstarten runt hörnet. Blir lika överraskad varje år hur fort barnens sommarlov gick =)Tandgluggar är verkligen sött! Njut din härliga dag och kväll. Låter mysigt. Snygg rabatt förresten! Kram Ulrika

Anonym sa...

Hej! Å va stora de håller på att bli dina små godingar! Jag måste få be om lite tips från en mamma till en annan...hur har du gjort när du har valt dagis till lilla söta Bea? Håller just själv på att försöka välja dagis och det är ju ett både läskigt, roligt och stort beslut. Har ni varit runt och besökt olika dagis eller har du gått på referenser från vänner? Jag har inte möjlighet att välja samma dagis som jag har haft till lillans syskon eftersom vi har flyttat. Vore jätteglad för ett svar eftersomjag grubblar en hel del över detta - man vill ju alltid det bästa för sina små hjärtan! Ha en toppenmysig dag och biokväll!
Kram från Karin

Camilla sa...

Då hoppas jag verkligen att ni får en underbar kväll!
Din gratäng i inlägget ovan lät super, den skall jag prova. Har hängt med lite i bloggen på sistone men min egen blogg har fått stryka på foten då helgens bröllop och familjen har varit viktigare de sista veckorna. Men nu är vardagen åter och kanske hinner jag med allt igen :-)
Ha en härligt solig dag!
Kram Camilla
PS: Som förresten träffade en av dina bästa vänner häromdagen! Har inte sett det lilla "krypet" på flera år men just den dagen var det en kompis till mig som berättade att hon sett henne på din videofilm från bröllopet. Sen när jag var i blomsteraffären så stod hon plötsligt där! Tyvärr var jag bortrest när du visade filmen så den har jag missat.

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin "to-do-list"! Vart har du hittat den? Tack för det smarriga receptet, har tack vare dina inlägg om lchf börjat prova så smått!
Johanna

Blogg by Maliin Stoor sa...

Visst är det fantastiskt vad tiden går fort.. Har själv en 6-åring, kan inte förstå att det är 6 år sedan hon kom till världen... Hjälp!

Man ser på sina barn att tiden går...

Må gott



Maliin

Anonym sa...

Hej Petra!
Du har alltid så trevliga inlägg... är beroende av att gå in o kika här.... sluta aldrig blogga!!!!

Dum fråga, men för ett tag sedan skrev du att du köpt lite nya växter....inne eller ute??
(olivträd, myrten, lagerträd). Vore kul om du visade bild... undrade just över vad Lagerträd är... ej hört talas om det.. är det något träd på stam kanske!?

Antar att jag också behöver införskaffa nya växter efter många veckor hemifrån.

Ha en trevlig kväll med mannen din!
Jonna

Anonym sa...

Hej P!
Vad underbart o härligt ni alltid har det!
Finns inga mörka moln någonsin på himlen? Då menar jag inte att det mörkaste som kan hända är att barnen åker till sin pappa..
Alla bloggar jag har läst är så underbart fantastiska, det är underbara skatter och nya dyra kläder, restaurangbesök, bullbak med 10 ungar, rödvin och en underbar film i den vita soffan, powerwalk med fina märkesvagnen, latte med söta underbara vänninor osv..är livet så gyllene jämt eller skriver man bara om det som är bra?
Blir man aldrig arg på barnen eller osams med mannen eller pank i slutet på månaden? Nä det kanske bara flyter på i en rosa dröm livet ut? Vad vet jag..
Jag menar inget illa alls med detta och ni kanske alla tänker att det är ju frivilligt att läsa bloggar så strunta i det om du retar dig så, ja det kanske är så! Men det kan ju bara inte vara sååå perfekt hela tiden???

Anonym sa...

Men hallå - det är klart att livet inte är en dans på rosor jämt för någon!

Men det är väl ändå härligt att få sprida positiv energi och dela med sig av glädjestunder i livet mot för att klaga och sprida en massa negativa energier till sina medmänniskor. Det skulle väl ingen må bra av.