söndag 12 december 2010

3:E ADVENT

.
,


 

Välkommen 3:e Advent!



Denna adventsmorgon är ju inte riktigt lika mysig som den borde vara... Morgontv:n står på här när vi äter vår söndagsfrukost och det de berättar är så förfärligt. Terrordådförsök mitt i Stockholm, mitt bland glada julshoppande människor, familjer och barn. TUR att det var en klantig självmordbombare dock. Men att de ger sig på lilla Sverige nu. Fy vad otäckt. Var är man säker då?
.


Morgonens helt ovetande Beabus är dock på bästa humör och leker glatt denna morgon. (Blus Lindex och jeans Pop) 


Idag ska vi lämna Bea hos farmor och sen står julklappsjakt på schemat här i Småstaden. Ska försöka skaka av mig denna olustiga känsla jag har just nu och glädjas åt en mycket vacker solig vintersöndag istället.


Vad glad och tacksam över de kära du har omkring dig!


KRAM


P

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vad har du köpt din fina "adventsljusstake" ? Flaskorna med siffror på...?

Tack för en mysig blogg,kram

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Visst är det skrämmande! Man blir sjukt mörkrädd...

Fina Bea. Mitt minsta ♥ har en likadan blus och en i vit. De är sååå söta!

Puss!

Emmy sa...

JA, det känns läskigt.. men inte helt oväntat. Jag har sedan länge undvikit stora folkmassor inne i stan och åker aldrig tunnelbanan längre. Det var bara en tidsfråga och jag hoppas för allt i världen att denna människa inte bara är en bricka i ett större spel...

Tree sa...

It is awful that this has happened in your peaceful, responsible nation. Where is the safety you ask us? It is the understanding and appreciation of the essential things in life and keeping our personal lives and homes our sanctuaries. We must not let anyone diminish the day we have been given.

JG sa...

Beautiful Blog, super Photos:)
Joanna.

Lisa sa...

Hej
Ja visst är det läskigt! Man vet aldrig vad som kan hända, och tur är väl det.
Superfint du har hos dig. En fråga? Jag noterade att du har olivträd hemma hos dig. Jag har också ett, hade två. Hur sköter du ditt träd? Bladen ramlar bara av på mitt och snart är det inga kvar... vill inte att atta ska dö också.
Tack för en trevlig blogg med mycket inspiration för min del.
Lisa

Inredningsfrun sa...

Ja, det är helt fruktansvärt!! Dessa människor tänker minsann inte längre än näsan är lång! USCH!!

Hoppas att ni fått en härlig tredje advent. Själva så sitter vi framför brasan och njuter av saffranskolor (japp, i pluralis) och vacker julmusik. Man har haft det sämre :)

KRAM

// Inredningsfrun

Anonym sa...

Jag och min man satt i kafeterian på PUB när det small till och vi undrade förstås vad det var.
Hade vi kommit lite senare så hade vi nog varit mitt i detta.
Tur att han inte lyckades med sitt egentliga vansinnesdåd för då hade många människor dött.
Kändes otäckt att gå ut i natten sen............

kram Kicki

Ms. Kidelin sa...

Supersöt liten Bea. Hoppas julklappsshoppingen gick väl nu i all julrusch.

sanna sa...

Bea är bara för söt.

Vill önska dig en glad tredje advent och hoppas att du kanske vill kika in på min nya blogg. den heter hemmahostodilou.blogspot.com och är en del av ett projekt jag jobbar med. Sidan är tänkt som en glad tipsig sida. Vore kul med input från en som kan!

Hoppas ni hittade några klappar.

Hälsar
sanna

Madde - Dagarna.nu sa...

Vilka fina adventsljusstakar du har

Matilda sa...

Ja, det är verkligen läskigt! Var precis där det hände några timmar tidigare tillsammans med min farmor och lillebror. Usch!

Fina adventsljusstakar! :)