fredag 10 december 2010

PAKET OCH FREDAGSMYS PÅ G

.


.
.Hos det fina engelska netbutiken Cox & Cox kan beställa FAB personaliserade band till sina julklappar! Wow så tjusigt, det måste man ju nästan ha va? Vitt papper + röda "egna band" - lovely lovely...



Ho Ho Ho Fredag!



Idag har jag bla lekt jultomte och varit och fixat ett par väldigt söta små julklappar till en liten liten sessa i familjen. Lika bra att sätta igång med julklappsshoppingen eller hur!? Jag brukar annars vara väldigt sen med just den biten (tokshoppar alla typ 2 dagar före julafton:) Hur gör ni bloggisar, ni kanske tom är klara?

Nu ska jag strax sticka iväg igen och handla mumsig fredagsmat. Åh jag är så sugen på klassikern biff, pommes med härlig hemgjord bea till som middagsmat. Japp, det får det bli!:) Får se om jag kanske svänger ihop en efterrätt också...Kanske en klassiker där med...Ja, jag gör ju så klart en Gino till oss! Passar ju så bra på vintern med denna varma, enkla och supergoda dessert:)
Hos


Ut i kylan igen! Idag är det kaaallt i Småstaden så min lurviga parkas från Chill Norway värmer skönt. Mer dagens: Ester Elenora tunika och kofta (som då inte syns) + sjal, tights HM, Uggs (finns många olika varinater på dessa hos Country Dreams) och väska Mulberry. I bakgrunden syns mitt fina zinkhus från Walther & Co!

Finfina huset från "julpryltillverkaren" Walther & Co står nu i entrén och hälsar tillsammans med en minigran, betongtomte och skatterna välkommen hem till oss. ( Zinkhuset kommer från Flitiga Fredrika och tomten har jag köpt på en blomaffär, men minns ej vilken)



Det var en bloggis som undrade hur det ser ut i förnstrerna här hemma! Så här ser det i alla fall ut idag i burspråket i vardagsrummet. (Oj vad svårt det är att fota fönster med motljus förresten!) Två olivträd står där och en hel del Tine K; lyktor, skålar, urna, granar och lanterna (Tine K har jag hittat hos Tullhuset i Västerås och hos Flitiga Fredrika) Bokstäverna kommer från Bruka och kuddarna i soffan är från Day allihopa.


Nu har vi en riktigt mysig vinterfredag eller hur tjejer?!


STOR KRAM


P



27 kommentarer:

A House With A View sa...

Mysiga bilder från ditt hem! Låter smaskens med kvällens meny också!

Kramizar aka

angelica sa...

Då jag är 28 år, studerar och ensamstående till 3 barn så börjar shoppingen av julklappar redan i september och de sista ska handlas in nästa vecka. Tack för en fin blogg! / angelica

Once in a Lifetime sa...

Åh vilka fina snören, underbara! Bra tips!
Gillar verkligen din jacka, har du köpt den i Sverige eller från Norge? Jag har letat men hittar den inte i någon webshop..
Trevlig helg!
Kram/C.

Johanna sa...

Åh så tjusiga bilder! Zinkhuset var ju bara så fint!

Nätshoppar mest faktiskt. Min lilla är helt omöjlig i affärerna just nu. tur att man har den utvägen :) Idag blev det endel från Lucky little me (Maileg och sebra-grejer).

Ha en fin helg!
/J

Anonym sa...

Jättefina bilder!

Jag pluggar så det är ett måste att sprida ut julklappsinköpen under flera månader för att ha råd. Alla klappar är klara nu och det känns jätteskönt! Har köpt Mailegkaniner på rea i somras, fyndat danska barnkläder på olika reor under hösten, köpt böcker på Bokus och ett skrivbord på Ikea! Det går att få ihop det om man anstränger sig och letar runt!

Trevlig helg :)

Sofia

mina finaste. sa...

Vilken fin dagens! Det ser så himla mysigt ut med uggs till leggings och lurvig jacka. Me likie.

Ha en fin dag!
Kram Marie

Ms. Kidelin sa...

Vilka snören, verkligen det lilla extra! Så snyggt med din Alexa till Uggsen i samma färg, matchy matchy. Ha en lovely helg.

Emma från Kastberga sa...

Vilket maffigt julhus, jag gillar!

Eva sa...

Fiiina snören. Håller med. Det enkla är det finaste. Jag har också vitt papper eller brunt. Och självklart lackar jag mina paket. Snören ska vara i tyg eller tråd.Lacken doftar underbart. Har lackati alla tider.
Jag har precis börjat läsa din blogg..vad arbetar du med???? Nyfiken. Du skriver inte ut vilken stad ni bor i?? Svara gärna. Ha en fin dag. Mvh evalevabo

Anonym sa...

Hei Philia!
Først vil jeg gjerne takke for en fantastisk blogg! Du inspirerer meg til å bli en bedre mor faktisk. I en hektisk verdag er det lett å glemme de små viktige tingene, og de minner du meg på jevnlig. Eks: å lese for barna før leggetid, bake, ta masse bilder mm! Når det av og til kommer negative tilbakemeldinger her på bloggen så håper jeg ikke du tar deg for nær av de, men fortsetter i samme stil til oss som faktisk elsker bloggen din og som trenger den som inspirasjon i hverdagen:) Når det er sagt... jeg har et lite spørsmål du kanskje kan svare på? Jeg har begynt å drikke smoothie hver kveld for å få i meg nok olje, frukt mm. Siden du har drukket smoothie en stund, lurer jeg på om det er en helsemessig grunn til at du drikker den om morgenen?
Ha en flott helg:)
Heidi

17 Cherry Tree Lane sa...

Fantastiskt fina bilder, som alltid! Önskar er en skön och mysig helg!
Kram C

Anonym sa...

Underbar blogg du har<3 Vart har du köpt de söta granarna som står i fönstret?
/Jossan

Anonym sa...

Hej fina du. Snäällllaa kan du berätta vart du köpte din parkas chillnorway!?? Jag har frågat många gånger och letat efter svar men inte hittat någonstans. Bara att du köpt den från Norge.....
Så jag ber igen om svar tack! ;-))

Hoppas ni får den bästa helgen med mycket mys och kärlek.

/Fia

Anonym sa...

Nästan klar med julklapparna !!!! :) BETONGTOMTEN finns på Plantagen!

Anonym sa...

Åh snälla kan du ge lite härliga förslag på julklappar till barn i ungefär samma ålder som dina! Håller på att bli gråhårig snart!
Verkligen superfin outfit!

I Veras hus sa...

Underbart med fredag. Veckans bästa dag.
Du är med i senaste Residence som kom i brevlådan igår. Såg väldigt fint ut.

Inredningsfrun sa...

Ja, en underbar fredag önskar jag dig också!!

Här på the Island ska det njutas för fulla muggar!

KRAM

// Inredningsfrun

Anonym sa...

Var har du kjöpt dina underbart snygga elljusstakar???

Kram Kattis

Liselott sa...

Så extra snygg du var idag ;-)
Trevlig helg till dig och La Famiglia!

Anonym sa...

Hej!

Jag vill passa pa att presentera mig, for jag ar inne har och "snokar" varje dag! jag aaalskar din blogg! Varfor? Jo, for att du har valdigt fin stil vad galler allt, samt att du verkar sa GO och rar! Det ar viktigt.

Jag heter Martina och ar 29 ar. Bor i L.A men ka flytta hem till Sverige for gott nasta vecka. Precis lagom infor jul. Darfor myser jag runt pa svenska inredningsbloggar :)
Snorena var grymt fina och de blir ett maste till nasta jul! Ha det bra, kram!

Anonym sa...

Undrar varför du behöver vika ut dig för bekräftelse? Spännande fenomen..De flesta lever sitt liv utan att behöva visa upp allt? Har du själv funderat varför?

Philia sa...

Tack för era goa hälsningar ni fina!!!

Eva - Kolla frågor och svar!:)

Jossan - flitigafredrika.se kommer Tine K granarna ifrån!

Fia + C - Jag har fått den frågan många ggr och jag vet ju inte var den finns tyvärr!:( Kanske är den slutsåld? Den verkar vara riktigt poppis (Har sett att både Gizmolina och Prinsessans Dagbok Josephine har den också. De kanske vet mer var den finns?)

Anonym - Åh jag skulle själv behöva lite tips!:) Igår hittade jag dock finfina tjejgrejer från Lisbeth Dahl som passar mina små sessor.

Kattis - Elljusstakarn kommer från Åhlens!

Anonym - Jag anser inte att jag viker ut mig, det tycker jag är något helt annat faktiskt. Och jag visar absolut inte på långa vägar "allt"! Någon typ av bekräftelsebehov har nog alla människor till viss del. De flesta vill nog höra att de/det de gör är bra om det så är på en inredningsblogg, ett jobb eller av sina närmaste? Självklart blir även jag mycket glad och tacksam när jag får uppskattning för det jag gör. Hur de flesta andra lever sitt liv ser inte jag som något motto för hur mitt ska vara. Alla är olika och gör sin egna val. Vissa tycker nätet är för stort och lite skrämmande och att bloggar är ett konstigt fenomen. Andra ser det som mycket spännande ställe och det nya sättet att jobba och knyta nya roliga kontakter. Jag har fått nya kontakter runt om i världen genom denna blogg och det tycker jag så klart är helt makalöst kul!:)


Ha en fin dag alla!

KRAM

P

Anonym sa...

Jag tycker att alla negativa och trista kommentarer ger lite krydda till dena perfekta och fina blogg, jag ler lite när jag läser, men inte alltid jag håller med. Men jag tycker du är jätte duktig på att ta bilder och det är huvudsakligen därför jag går in på din blogg. Läser inte så mycket vad du skriver men tittar gärna på dina fina bilder. Är jätte nyfiken på ditt framtida hemliga jobb. När får vi veta?

Anonym sa...

Hallå!Ditt hem är med i nya Residence tyvärr inte så stort som man önskar men fina bilder.
Ha en härlig lördag
Sofia

Anonym sa...

Tack!!
Trist med avundsjuka kommentarer men jag hoppas du låter dem rinna av dig :-)
Kram, Jossan

Anonym sa...

Hej!
Zinkhuset, hur högt är det?
Såå snyggt.

Kram/Camilla

Anonym sa...

"Hur de flesta andra lever sitt liv ser inte jag som något motto för hur mitt ska vara. Alla är olika och gör sin egna val."
Interessant uttalelse fra deg dette i innlegget over, så vidt jeg ser kjøper du ting og klær som ikke er veldig orginale, typ OM, Chill N, Day, Tine K. Magaziner florerer av disse merkene nå. Hadde du levd ditt eget liv hadde du kjørt ditt eget løp og ikke vært en copycat for at noen sier dette er in akkurat nå. Dette gjenspeiler en usikkerhet som sier jeg vil være som alle andre noe som er helt greit men vær ærlig og ikke si at du ikke er påvirket av andre og konsumerer etter det.