måndag 24 januari 2011

BEA VÄXER SÅ DET KNAKAR

.
.

Morgonens Beabus pysslar i köket med gosigt kladdigt glitterlim. Mycket kul och myyycket svårt att få bort... I skåpet som står öppet har skatterna allt sitt "pyssel"- jättepraktiskt! (Dagens Bea har grå mysdress från ChillN:s nya vårkollektion för små tjejer)



Hej igen!



Jisses vad mina skatter växer fort! Speciellt Bea. Höstens kläder stramar ordentligt på henne nu:) Beas pappa är ju riktigt lång, så kanske blir hon också det? Jag är ju "bara" 1.69 så därifrån kommer i alla fall inga såna "långgener":)

Om en vecka fyller lilla skatten två år. Två år!!!Tänk att det gått så lång tid sen jag födde denna lilla härliga tjej... Det är ju inte klokt ju! Känns fortfarande som om hon är min lilla "bebbe":) Tack för att du blev just min gumman!


Nu ska jag hämta hem alla mina skatter från dagis och skola  och sen så ska vi baka kaka tillsammans till mellis! Mysigt:)



Ha en fin fortsättning på dagen!


P


.

26 kommentarer:

Dr Molly sa...

Bedårande tjej!!! Ska också iväg och samla ihop barnaskocken nu! Kramar

jenny ~ mammanochkidzenpunktse sa...

Sötis! Ja, vart tiden tar vägen kan man undra...? Ligger kanske i någon garerob o skräpar. ;)

Puss!

lugnet sa...

Vilken Sötis!! Ja, min tjej har hunnit bli 9år och sonen 15.. Vill helst stoppa tiden så man hinner njuta innan det är dags för dom att att frigöra sig:) Många forcerar bara framåt och vill att de ska bli stora, men den tiden kommer alldeles för fort. Nej, njut av Tiden, varje ålder har sin charm!!
KRAM//Ulrica

Anonym sa...

Vad lik hon är storasyster på dessa bilder! Söt som socker. ja, de växer verkligen i skov, ena dagen passar byxorna perfekt och nästa hänger de på halvstång :)

Mammasegen.com sa...

Jättesöt!!! Och så fina bilder!!!
Håller med dig..tiden går fort och man ser det oftast på kort!
Mina killar är 4 och 7 år nu...det känns verkligen som de precis var bebisar...

Åse sa...

Åh jösses vad hon har växt, söta lilla Bea. Tänker på min mammas ord, som man bara tyckte va så tjatiga när man var yngre. Passa på och njut av alla stunder, tiden går i rasande tempo... Ja nu när man har egna barn, förstår man ju va hon menade. Tänker likadant som du Petra om min minsting och han fyller 4 till sommaren!
Tack för din unerbart braiga blogg:/Åse

hemmahososs... sa...

Hej, vilka härliga bilder och vilket fint kök. Ser ert fina köksgolv, som du tidigare nämnt är vitoljad ask...men vilket fabrikat är det på golvet. Tacksam för svar.
//Susanna

Stina sa...

Hon är så söt.:-)

17 Cherry Tree Lane sa...

Sötaste Bea! Tiden går otroligt fort! Ibland önskar jag att man kunde frysa tiden och spara barnen så där små och näpna :). Vad mysigt det låter med hembakad kaka till mellis. Det är så kul att baka med barn. Ha en fin eftermiddag!
Kram C

Ms. Kidelin sa...

Er sötaste lilla Bea i supermysig dress. Tänk vad tiden går fort som småbarnsförälder, galet på gott och ont:) Ha en fab. dag.

Anonym sa...

Jag är oxå intresserad av att veta fabrikatet på erat fina golv!=)/MVH Sandra!

BLONDETTY sa...

Vad SÖT hon är!

Har en liten kille som snart blir 2år också och tiden har verkligen flugit fram!

Men visst är de i en helt underbar ålder nu.....fast det kanske man alltid tycker? Alla åldrar har sin charm!

Ha en skön kväll!

Kram Kram!

Anna-Panna sa...

Ja visst går tiden läskigt fort! Det är på barnen man märker det (ok då...kanske nån rynka på en själv får en att ana nåt oxå ;) )

Så söt hon är, och LÅNG, som du skrev. Det syns att hon har "dragit iväg". Här ser man faktiskt att hon är lik sin storasyster oxå. Annars har jag tyckt att hon verkat vara en kopia av sin far...det lilla man har sett av honom här :)

Ha fin kväll.
Kram

Line fra huset på landet sa...

Søte, søte Bea:) hun har vokst veldig ja..også så langt hår nå:) blir nok en lang jente det også skal du se.. som min lillemor her hjemme på tre år. Laaang pappa hun også. 1,96 cm faktisk.
Veldig fin dress fra ChillN.
Klemmer fra Line

BelovedbyLinda sa...

Oj vad lång hon har blivit ja, ser ut som en liten docka!! Härlig mysdress har hon också :)

Ha en härlig Måndag!

Kram Linda

Emma från Kastberga sa...

Så söt hon är, stora tjejen! En sådan mysdress skulle jag också vilja ha:)

AnnaF sa...

Time flies when you have fun!

Alexandra sa...

En riktig liten goding!!! Ja,hon börjar bli lik sin storasyster! Har själv en liten tjej som älskar att pyssla,speciellt med glitterlim... Ett tips är att jag har köpt ett "bakbord" i vitplast med kanter,som min Bella har som underlägg när hon klipper och limmar!! Väldigt praktiskt../Alexandra

Scandinavian Retro sa...

Hi! Great blog! I was just wondering-have you painted the tabletop yourself, or did the table come black painted? Would appreciate a reply:) Have a nice evening!

Anonym sa...

Hej! Min mellandotter är två år och har också en riktig växperiod nu. En rolig sak jag hört är att man kan dubbla längden de har när de är två år - så lång blir de som vuxen. Våran äldsta dotter blir isåfall 1.80 och mellan tjejen 1.72. Lillan har vi inte kunnat kolla ännu, år bara 2 månader. Men med en pappa på 1.92 och mamma 1.77 så kan ju detta stämma...

Kastrullresan/Eva sa...

Till anonym ovan; det där med att dubbla längden vid två år har inte funkat på någon av mina fyra barn.
Enligt den modellen skulle dottern ha blivit 1,86 (nu 20 år och 1,68)

De tre pojkarna skulle ha blivit 1,72 men är nu i vuxen ålder mellan 1,83 och 1,87.

Vet dock inte om den extremt stora skillnaden i längd mellan mig och pappan kan ha ställt till det hos oss. Jag är 1,60 och pappa 1,98.

http://www.mammasegen.com/bloggar/jenny sa...

Vilken gullig tjej du har och ChillNorway overallen hur söt som helst också. Är otroligt avis på ditt vackra kök by the way!

mvh Jenny

Anonym sa...

Jättefina barn du har - du kan med rätta vara stolt! Och ett snyggt kök har du också!
/Pia

Anonym sa...

Underbara ljuvliga Bea! Hon har verkligen blivit en stor tjej! Vår minsta skatt fyllde precis fyra år och vi konstaterade att vi inte har någon "bebis" längre... Lite sorgligt, men ändå fantastiskt roligt när barnen blir större.
Det är helt otroligt hur mycket man kan älska sina skatter och hur undebart det är att ha fått friska barn...

Sköt om dig och din fantastiska familj!

Stor kram från Anna.S i Uppsala

Frida H sa...

Ojdå, då fick vi våra skatter nära inpå :) Adam blir 2 år i slutet av mars. Och han kommer nog också bli lång, alla är långa utom jag typ - på båda sidorna av släkten.

Anonym sa...

Ja har du tur så kommer det säkert fina plagg till växande barn på posten inom kort efter detta inlägg ;)