lördag 15 januari 2011

MAXIMUM LIGHT

.
.


Nej, jag kan inte skiljas från mina zinkbokstäver  och mitt zinkhus än. Men vad gör man av de totalt icke aktuella orden xmas och jul? Max & ljus så klart:)


Tjingeling alla!


Härlig lördag har vi idag! Var dock uppe tidigt tidigt med en mycket morgonpigg Flisan, fast det är helg. Vi bakade scones och gjorde stor "hotelfrukost"med massa tillbehör tillsammans till resten av la familia. Mysigt!

Nu är H iväg och åker pulka med skatterna och jag ska nu se till att komma ur morgonrocken nån gång! En lite tripp ner på staden väntar nämligen och bla ska jag ta mig till torget för att inhandla lite fräscha krispiga vårlökar och snittblommor. För nu vill jag ha in vååår hör hemma!:)


Vi ses senare!

KRAM


.

11 kommentarer:

Fru Trippel sa...

Så fantastisk mye fin inspirasjon du har! Super fin blogg! Hilsen fra Norge:)

Brunkullan sa...

Smart och snyggt!
lyckliga du som hann med bugsboxen med insekterna.

Fick hem min stora fina poster från HagendornHagen härom dagen. 70X100 cm, och nu fattas bara en fin ram. Motivet är trollsländan. Klickade hem från CanCan:)

Kram Susanne

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej igen Petra!

Nu har jag börjat blogga igen... :-)
Kul att vara tillbaka i denna underbara cybervärld...

Smart drag att byta plats på bokstäverna, hi,hi.
Du har inspirerat mig till att leta fram en gammal bild på mig själv, som jag ska ha som målbild inför den kommande träningen...

Må så gott!
Kram Fröken Vit.

Sophie sa...

Fiffigt att mixa bokstäverna, jättefint!

/Sophie

Sandra | Inspirera Mera sa...

Ah de där insekterna har jag också, de är så läckra!

Jag har haft en utmaning där mina läsare har fått tipsa om sina favoritbloggar och vet du vad? Din blogg är med!

Kika här för hela listan:
http://inspireramera.se/2011/january/tips-60-lasvarda-bloggar.html

Mammasegen.com sa...

Jag gillar verkligen ditt vita bord...Har en hylla jag ska fixa om och en byrå och verkligen längtar till våren när det är lättare att måla om saker ute med dörrarna öppna..men här i London är det 13 grader varmt i dag!! KRAM

Casa Loda sa...

Jag log lite för mig själv, va fyndigt att ändra om bokstäverna så att man kan använda dem lite till.
Ha det gott!

Jenny sa...

Så fyndigt!!!
Ha en mysig kväll, kram Jenny

Ms. Kidelin sa...

Så fiffigt med bokstäverna:) Jag kan inte heller skiljas från mina Walther & Co hus ännu, får se hur de ska placeras:)

Dagar man minns sa...

Haha, det var det fyndigaste jag sett på länge, helt otroligt :)

Ha en bra kväll!

Frida- trendenser.se sa...

Underbart smart! Dina bokstäver är fantastiskt fina så förstår att du vill ha dem framme länge.
//Frida