torsdag 26 januari 2012

TODELOOO TORSDAG

.
.
.



I looove it - min nyaste Odd Molly:) Var faktiskt lite tveksam gällande denna först men den är så fin i verkligheten. Härligt himmelsblå i tunn stickad bomull och blir nog perfekt även i sommar med bara brunbrända ben och sandaler till:)





Hej alla vackra!




Oj  vad ni reagerade på att jag skrev om Katrin och på Lchf i förra inlägget! Så kul att läsa era åsikter och tips (men man kanske inte ska vara så hård mot författarinnan tycker jag..) Sen var det några som lämnade hälsningar där ni tyckte att jag skriver om för mycket ytliga saker och det gör jag ju:) Dessutom med glädje! H of P handlar ju allra mest om det lite ytliga, vardagslyxiga, härliga, sköna, glittriga och roliga som vi mammor/girls gilllar. Positiv och inspirerande vill jag att min blogg ska vara, något som glädjer er i vardagen mellan kanske lite blöjbyten eller middagsfix - ungefär som ett favoritmagasin med blandat innehåll man köper! (Sen så händer det så klart att jag skriver om det som inte alls är så roligt ibland och alla inlägg kanske inte passar alla men så måste det få vara - det är ju jag!:)





.
Skynda skynda om ni också vill ha denna för att jag har hört att den har tagit slut på ett par ställen (i alla fall den blå) Men Country Dreams har tagit in ett nytt lass! (där var där jag köpte min och jag har strl 1:)


.

Men när jag ändå tar upp om vad jag brukar skriva om så kan ni väl tipsa mig om det är något särskilt ni vill att jag gör fler inlägg om!? Kanske är det något ni gillar lite extra:)


Nu ska jag hoppa i och prova den andra klänningen jag klickade hem och se om det också är en keeper:)





Ha en skön fortsättning på torsdagen alla!





KRAM




.

66 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Snyggo. Det är din blogg. Skriv det du vill. Jag hänger här ändå (eller snarare just därför).

Anonym sa...

Åh så fin du är. Värsta fotomodellen! Håller med dig helt och hållet på allt. Din blogg är perfekt precis som den är. Ändra inget. Ha den underbart!/ En trogen bloggläsare, Lotta från Sundsvall.

Casa of Mia sa...

Åh så fin klänning och du är supersnygg i den! Absolut att du skall skriva vad du vill, det är ju därför vi är har och kvar kram

Unna dig alltid sa...

Jag gillar det du skriver just eftersom det är enkelt, glatt och härligt!
Superfin Frill dress du klickat hem. Perfekt färg åt dig :-)

Jag vill alltid läsa mer om inredning!! Har du fixat något i huset, ändrat, köpt eller planerar...??

KRAM

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Självklart får man skriva om vad man vill på sin blogg.
Min pappa gick bort för några dagar sedan och det skrev jag ju om, trots att det tog emot, iom att man helst vill skriva om härliga saker.
Men livet ser ju inte riktigt ut så jämnt, tyvärr.

Kram
Fröken Vit

Anonym sa...

Din blogg är perfekt som den är! Den ger mig massor av inspiration!

Anonym sa...

Hej! Jag är en flitig läsare som därmed gillar det du skriver! Jag skulle vilja veta mer om hur du tänker när du inreder - använder du dig av färglära eller kanske någon annan "inredningsteori" som du kan tipsa om?

VivanDivanGoesFashion sa...

Your blog, your rules. Tycker den är alldeles perfekt precis som den är :)

Klänningen är ju ursnygg. Fina Anna på Tullhuset har tagit hem en i en annan färg åt mig och jag hoppas den kommer tills imorgon och att storleken är bra. Sååå himla svårt med OM-storlekarna tycker jag...

Ha en fin dag

Kram
/Vivvi

Heiðrún sa...

love your blog! can i ask you where you got your boots from? they are really nice! :)

Helenas enkla vardag sa...

Super snygg klänning! Jag väntar på två andra från CD, undrar så när dom kommer?
Det är ju för att du är du som vi är här inne och läser! Det är så bra som det är, finns inget att klaga på! Keep going!!!!
Kram Helena

Anonym sa...

Fortsätt som du gör! Med lite inredning, lite kläder, lite resor & lite mat. Lite av varje med andra ord - och uppenbarligen ett vinnande koncept.=) De som vill läsa om "tyngre" ämnen kan ju läsa bloggar som har den inriktningen... /J

Anonym sa...

Hello!
Jag är också en trogen läsare och gillar dig för att du skriver så glatt, glittrigt men ändå personligt! Om jag får önska något så är det kanske lite fler "dagens". :-)

Kram
CB

Anonym sa...

Gud vilken fin klänning, och vad snygg du är i den!
Din blogg är perfekt som den är, feelgood när det är som bäst! Sitter just och roar mig liten efter ett urkasst möte som spårade ur.
Kul med all reaktion kring boken!
kram
Maria

Anna sa...

Vad fin du är i klänningen!

GIllar din blogg massor och gillar nästan alla inlägg, men inredningsinlägg kan man väl inte få för många av?;) Kanske lite tips och så på fina möbler, till barn kanske...?

Kram Anna

Tina sa...

Att tala om för dig vad du ska skriva, är inte det lite som att höra av sig till t ex Dagens Industri och be dem skriva "lite mindre om ekonomi- och aktiefrågor, kanske lite mer mode och sånt vore nåt?" ;-)
Skriv precis vad du vill, det är ju anledningen att man läser just din blogg, att den är lite som en lyxig tidning att bläddra i :-)Passar inte det så behöver man ju inte läsa!
Ha det bäst!
//Tina

Milla sa...

"oytlighet" behöver inte betyda tråkigt. Jag tycker de allra bästa på att blogga är de som kan varva lite ytlighet, glamour och ändå mer allvarsamma saker, och ändå vara positiva och ha en feelgood stämning. Utan dalar i livet får vi inga toppar, och alla behöver vi en känsla av att alla inte har det bäst, på topp hela tiden. Det är kanske då man känner som mest att det finns en riktig, inspirerande person bakom. Var inte rädd att ta upp det som kan vara mer allvarsamt, bara det kommer från hjärtat. Kram Milla

Anonym sa...

Keep up the good work!

Sahra sa...

Sluta för guds skull inte att skriva om ytliga saker. We like just the way you are.

Jamblinne sa...

I like the way your blog has evolved in the last several weeks! More personal again, that's great! Keep up the good work.

kalaslotta i usa sa...

Den där klänningen är en gammal klassiker hos OM, kul att de gör den igen! Jag har haft min i över 4 år och älskar den, den håller grymt bra tvätt efter tvätt.

Sen vet jag inte varför folk måste gnälla hela tiden på än det ena än det andra. Strunt i det.

Anonym sa...

Hej finaste!

Är också intresserad av Frill-klänningen men jag har tyckt att den ser alldeles för u-ringad ut på bilderna. Så när jag såg att du köpt en blev jag jätteglad! Äntligen skulle jag få se den på i "real life". Men icke sa nicke, du visar den inte framifrån..... Är den för u-ringad - är det därför du inte visar den sidan.....?
Please, skulle du kunna lägga in en bild på dig med klänningen på framifrån??

Många kramar från Åsa i Västerås

Anonym sa...

Härliga Petra! Verklgien en Petra klänning!! Kan du inte visa oss ditt andra klänning köp o gärna lite andra nya vårfavoriter som jag gissar att du köpt. tyvärr är ju det mesta redan slut på Country Dreams :( Tack för en super mysig blogg! Trevlig helg
/Stina

Living by S sa...

Jag läser din blogg slaviskt och inspireras i det mesta du skriver om.
Om man får önska så vill jag se lite mer inredning, kanske lite mera kök från andra vinklar =)
Supertack för en underbar blogg om äkta gilrpower och feelgood <3!!!

Kram Fia

Anonym sa...

Meeh! Hur snygg får man bli:) Både du och Odd Molly! Kram

Anonym sa...

Jättefin!!! Hoppas du vill visa den andra klänningen också så småningom.

Anonym sa...

Den är klockren på dig!

Jeanette sa...

Guud va snygg du är i klänningen, passar perfekt i den färgen också ;-)

Anonym sa...

Hej! Det finns redan allt för många bloggar som är negativa.ja visst, allt är inte yta o glitter just därför är det så skönt att bara drömma sig bort ett slag m Lite yta. Kram från en som tittar in varje dag....

Anonym sa...

Ååååh, va jag tycker att du är bra! Självklart ska du skriva om det härliga i livet! Det inspirerar tycker jag. Till en början var jag lite less på ditt "perfekta liv". Men så började jag fundera på om jag skulle ta fina bilder på allt trevligt och mysigt skulle mitt liv också vara perfekt i en blogg. Vem vill skylta med smutsigt hår, skrikiga barn och ett bombnedslag till hem?:-) Och jag tycker att det är så trist att vissa låter sin avundsjuka ta så vidriga propotioner att de skickar dig till Skatteverket?! Jag vill veta VEM som får det sämre av att du tjänar det du tjänar?! Och vad har vi med det att göra? Vad gäller Katrin så kan man bara tycka att hon inte borde få så stort utrymme i media som hon får.
Tack för din vackra blogg!!
Kram

Anonym sa...

Yta o vem bestämmer vad de är?? Finns så många hemska bloggar redan. Kram

Anonym sa...

Hej! Det finns redan allt för många bloggar som är negativa.ja visst, allt är inte yta o glitter just därför är det så skönt att bara drömma sig bort ett slag m Lite yta. Kram från en som tittar in varje dag....

Monicas vita drömmar sa...

Vad fin den var :) och du passar ju så bra i den !
men tyvärr för dyr för min plånbok :(

Gillar din blogg och följer den och tycker det är roligt att läsa om det du skriver, du har ju ett så underbart snyggt hem, bor i en grann kommun till dig så det blir ju lite extra roligt :)

Kram Monica

Anonym sa...

URSNYGG!

/ M

Anonym sa...

Jag gillar när du skriver om inredning, något du kan och är skicklig på. Jag gillar även vardagsinläggen eftersom de brukar vara fint fotograferade. Jag gillar inte modeinläggen eftersom jag inte gillar Chill Norway och OM. Jag gillar heller inte inlägg om "komma i form" etc. De inläggen är nog din svagaste sida. Du verkar inte köra LCHF på riktigt utan skriver kanske mest om det för du vet att många är intresserade av det just nu så det lockar trafik till bloggen. Träningen är en annan sån sak, du skriver om det lite pliktskyldigt. Nej, det blir inte bra tycker jag. Skriv om inredning!

Sofia

Familjen A. sa...

Åh va snygg du är, klänningen är pricken över i! =) Kram Anna

Dr Molly sa...

Otroligt snygg på dig!!

Jag har aldrig haft något emot Katrin förrän jag läste hennes inlägg om sin polska barnflicka. Har du läst det? Det var så sjukt kränkande och visade en fullkomligt vidrig människosyn. Jag mådde illa efteråt.

Dessutom kan jag inte förstå hur folk vågar följa en så extrem diet utan att veta vad dom långsiktiga följderna blir. Att människor lyssnar mer på Katrin än Sveriges samlade läkarkår och näringsexperter tycker jag är lite lätt oroväckande.

Kramar

Lina sa...

Din blogg är helt fantastisk och en av få jag faktiskt följer. Något jag hade velat se är dock dina fönsterbrädor och vad du ställer i dina fönster... behöver inspiration :) och det är du ju så duktig på!

ISLANDSMAMMA sa...

Sååååå fin på dig, perfekt :-)

Ett tips till dig är isländska ANDERSEN & LAUTH, deras vårkollektion är en drömmmmm. Hihihi blir alltid lite shopping när jag åker hem till Island. :-)

Titta på lite bilder
http://www.islandsmamma.se

Rosi från Luleå sa...

Jättefin! Jag gillar ju blått så den skulle jag nog också ha valt :)
Jag gillar verkligen din blogg för den ger inpiration och tips gällande många saker.
Önskar dig en trevlig helg!

Anonym sa...

Jättefin! Själv ägde jag originalet i Odd Molly-tidernas begynnelse, men den är såld på Tradera för läääänge sen!

Johanna sa...

Snygga du!!!
Kör på med bloggen precis som du vill, det är då den blir som bäst ju! Lina ovan föreslog en titt på dina fönsterbrädor, de ser jag också gärna! :)

mitt liv som jag sa...

Gud så snygg den och du är!!! Inte behöver du ändra något på din kosthållning och träning du ser ju superfit ut :). Och din blogg är fantastisk precis som den är! Kram Jennifer

Anonym sa...

Är motsatsen till ytligt negativt? Jag förstår inte den vinklingen...Det finns mycket eftertänksamma saker att skriva om utan att det behöver uppfattas som varken "tungt" eller "negativt". Jag antar att det är det vissa antyder här, att det kan upplevas lite FÖR perfekt ibland. Men det var bara en reflektion från mig som är inne och tittar här flera gånger varje dag och jag ÄLSKAR denna blogg!!Trevlig afton!/ Malin

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Trädgård säger jag. Inte så aktuellt nu måhända, men snart så :) Även skoj att läsa om planering och tankar kring olika projekt såväl inne som ute.

Jenny sa...

Jag älskar din blogg just för att den är som den är. Du delar med dig så generöst och med värme. tack för det.
Vad snygg du var i OM-klänningen.

Har tänkt på en sak jag saknat flera gånger när jag läst din blogg. Ibland söker jag något som jag VET du skrivit om men har svårt att hitta det. Många inlägg sätter du inte någon etikett/kategorie till. Jag glömmer det själv i min egen blogg och tänkte att du kanske också glömmer?

Kram/Jenny

Mamma till 123 sa...

WOW va snygg du är, du passar super i det blåa! Gillar din blogg och läser vad du än skriver om! Det är ju frivilligt!! Kram amlin

Anonym sa...

Underbar klänning!

Haha! Ja, fy dig som skriver om ytligheter ;) Jag kollar in här varje dag för att du skriver precis som du gör! Fortsätt med det!

Och om man får önska, mer av allt tack =) Inredning, mode o.s.v.

Kram till dig!

Malin - stjärnflocka sa...

Åh, så fin du är!!!

Paula sa...

Till dig som skrev ang LCHF & hur man vågar ge sig på en "diet" som man inte vet de långsiktiga effekterna av. Mitt råd är att sätta sig in i det ordentligt & läsa på vad som faktiskt händer i kroppen när vi äter fett, proteiner & kolhydrater. Efter det visste jag var jag stod i frågan.

Paula

Anonym sa...

Hihi Philia!
Det är så roligt! För du skriver att du vill vara lika vältränad som Katrin Z och har henne som förebild vad gäller träning.

Min förebild är att se lika vältränad ut som....DIG! :) Du finns nämligen med på en inspirationsbild i min träningsmapp. För att du utstrålar något speciellt! I mina ögon något som är vackert. Det har nödvändigtvis inte något med ditt utseende ut, utan något friskt och vänligt och välmående!

Man kan ju aldrig se ut som någon annan men jag inspireras av dig och du och ditt sätt peppar mig enormt! Vi har alla våra referensramar om vad som är attraktivt, snyggt och inspirerande. Om du vill inspireras av Katrin Z så tycker jag att du ska göra det.

Lycka till med träningen!

//T

Anonym sa...

Tack för en härlig blogg.

Är själv intresserad av inredning & vi har väldigt lika smak:) Är småbarnsmor & har blivit extra inspirerad av dina barns rum, så du får gärna fortsätta att tipsa & visa bilder därifrån.

Anonym sa...

Hejsan
Snygg du är i din nya klänning. Såå fin.Gillar din blogg precis som den är. Den innehåller precis vad jag gillar och läsa.Läser den dagligen. Blev arg när jag läste att du blivit anmäld. Konstigt att det finns mobbing på våra skolor när inte ens vuxna vet hur man ska beter sig. Jag vill iallafall säga GRATTIS till en framgångsrik blogg.
Kram Nina P <3

Ida sa...

Den är väldigt fin på dig! Fick vår-längan nu! Mvh Ida

Linda Liljeblad sa...

Hej Petra! Jag tycker du har bloggvärldens godaste smak. Älskar alla dina bilder du lägger ut. Dock läser jag sällan texterna längre . Vad det beror på vet jag inte riktigt men jag tror att jag tycker det är lite enformigt.Förstår att det måste vara svårt att få bloggen personlig o varierande utan att kännas utlämnande. Kanske det finns ämnen som kan ha ett djup o lite allvar utan att för den skull bli deppigt o negativt? Tex träning, personlig utveckling,relationer, tips kring välgörenhet. Vart skänker du gärna pengar när du gör det ?
Du verkar va en underbart vacker o mysig person. Konkreta tips ( förutom shopping) på vad du gjort för o ta dig dit du är.? Pepptalk med andra ord som inte har med materiella ting att göra.Älskar när du påminner oss om attt ta hand om varandra o vara snälla o le ;)
Det enda jag ogillar är när du skriver om dina `överflödskilon` ? Det är tråkigt då vikt är ett otroligt jobbigt o uttjatat ämne. Därmed oxå måste jag säga att jag blir chockad när jag ser Zytomierska o hennes tjat kring vikt o mat får ett hörn i din blogg.Hoppas jag inte tynger dig med denna kommentar , det är inte min mening. Jag ville bara önska när man fick chansen. Tusen tack för bloggen! Hoppas du kommer vilja blogga länge !

Fru Sederblad sa...

Oj, oj vad fin du är ;-)! Den där var riktigt snygg!

helene sa...

Superfin klänning. Trots köpstopp och ingen vidare fantast av Odd Molly så gick hela shoppingalarmet igång på den klänningen. Otrolig fin på dig. Kul.

Jag tycker inte du ska ändra något utan utvecklas i den takt du utvecklas av dig själv.

Man kan aldrig vara någon annan än sig själv och göra det bra.

& du gör det bra, så jag tror att du är dig själv. För att upprepa, man kan aldig vara någon annan än sig själv.

/Helene

Anonym sa...

Sweet jag vill också haaa...
Lite dy r för mig, men du är verkligen fin i denna.

JohannaMaria sa...

Hej,

jag tycker att din blogg är helt perfekt som den är och jag tycker att du borde skriva om det du själv vill. Och det är helt underbart att du skriver om det härliga och roliga i livet, för mig ger du så mycket energi, inspiration och glädje, och mycket att drömma om och det är huvudsaken tycker jag.

Ha det så bra och fortsätt bara såsom du gjort förut :)

Du ser så vacker ut i din nya Odd Molly! Färgen passar dig mycket bra.

Kram, JohannaMaria från Finland

Annica Ö sa...

Om man nu tycker att det är så ytligt så går det ju bra att låta bli att läsa bloggen, det är ju inget tvång? Vi andra som tycker den är mysig och istället finner lite glädje i att allt inte måste vara så seriöst hela tiden i livet kan fortsätta! Feelgood och vackra saker att se på eller härliga saker att läsa är ju bara trevligt och uppiggande! Nej du H of P det där är inget att bry sig om! Kör på! :)

Anonym sa...

Hej!
Din blogg är så inspirerande och det är ett nöje att läsa den. När det nu har varit mycket tal om att dina kläder, inredning, väskor mm. är så dyra kunde det vara roligt om du visade din egen stil, uppköp och försökte hitta en liknande stil billigare och tipsa ifall någon var intresserad av just denna stil.
Önskar dig sköna vinterdagar och vad skönt när vårsolen snart igen är här.
Maria

Anonym sa...

Underbar "Frill dress" och instämmmer helt och fullt i de tidigare kommentarerna - Du är (som alltid) supersnygg i den och så SMAL Du är!!Du behöver verkkligen inte gå ner ett gram!!
Njuter av din blogg varje dag och det känns som att du är en "riktigt vän"... Tusen, tusen tack för all fantstisk inspiration, glädje och värmer som du delar med dig av!! Du verkar vara en helt ljuvlig person, så klok, så snäll, så go och så UNDEERBAR! Önskar Dig en fantastisk helg med Din underbart fina familj!! Stor och varm kram från Anna.S i Uppsala

Anonym sa...

Lekker smekker!
Men en sånn kjole fra OM kjøpte jeg i 2007... Eller, den ligner i hvertfall veldig!
Keep up the good work på Bloggen! Digger deg!
From Norway with love - Linneah

Anna sa...

Så snygg klänning! Passar dig som handen i handsken! Är bra sugen på en likadan...

Lyckans dag sa...

Snygg klänning! Blir kanon i sommar, vill ha lika! :) Tack för tipset

Rövarmamman sa...

W.o.w!! Så fin och enkel klänning! Gillar mycket och som alltid, du passar i allt fina du! Önskar dig en underbar dag! Kramar

Anonym sa...

Fin klänning ! Även om Odd Molly äntligen börjar försvinna. I Bromma. Tack och lov. Ett tag sprang vi alla omkring i dessa plagg. Håller numera med Denise Rudberg de är bebi plagg för vuxna :-) Ha det Gott!!