söndag 4 mars 2012

LITE BADRUMSTANKAR

.
.


Gillar marmor i bardrum massor! Det ovan skulle verkligen funka här hos oss:)



 

God kväll vänner!



Åh nu har jag precis surfat runt och letat badrumsinspo och det är finns så mycket fint överallt! H ochjag pratade renovering idag och vi skulle verkligen behöva göra något åt vårat badrum + göra det lite större. Så det är inget litet projekt, en vägg måste ner osv men åh vad härligt det skulle vara med alldeles nytt och fräscht...




Hittade detta bardum på Hemnet faktiskt! Jag är så kär i precis sådana där rektangulära och glaserade plattor på väggarna - uursnyggt. Sen är ju inte det marockanska golvet fel det heller.. eller marmorn...eller alla lådor för förvaring (snyggt med helbänk och ingen fjuttig komod) och stor spegel som går ihop med förnstrerna. Enkelt, tidlöst och så klassiskt.



 
Snyggelisnyggt från Kvänum!



 
Ja det är mycket att planera och fundera på men yes, jag är nog ganska så säker på hur jag skulle vilja ha det utseendemässigt... Nämligen en skön blandning av alla tre badrummen ovan:)


Nu blir det snart popcorn och Wallander här. Men först natta små sömniga skatter:)



 
Ha en mysig kväll så kickar vi igång en ny och fräsch vecka imorgon!



KRAM




13 kommentarer:

Sahra sa...

Alla badrum var väldigt fina. Vi är också i badrumstankar. En vägg måste slås ut och ett vindsfönster måste göras större, så det är ett jätteprojekt.
Älskar det stora svarta fatet på översta bilden. Det är väl ett rabarberblad som glaserats. Men å så snyggt.

Anonym sa...

Marmor är snyggt men på golv blir det såphalt! Rekommenderar det inte för barnfamiljer hälsar en som haft ett antal blåmärken!

Aratorps Lena sa...

Vi var i Kvänum (Kökets Hus) i dag och oh my vad snyggt det är! Slurp...

Anna @ Amerikana sa...

Åh, så fint! Jag absolut längtar till att ha eget hus som förut, just nu hyr vi i Schweiz, och visst är det fint, nytt och frääächt men jag vill ha eget - fixa o dona. Så snyggt!! Älskar det gråvitasnygga!

Ha en härlig vecka allihopa! KRAM!

Dagar hos mig sa...

Det var väldigt fina badrum, allihop...

Annajordet sa...

Verkligen fin badrumsinspiration du funnit =)

livinganddreams.blogspot.com sa...

Gillade nog också det översta mest! Riktigt nice :)

Kika in i morgon bjuder jag på massa Sthlms tips som jag tror faller dig i smaken, vi har ju visst samma goda smak i mycket ;)

Kram och mysig söndagskväll!
Tess

eastcoastmom sa...

Säger bara en sak: förvaring! Man behöver massor med förvaring i badrum. Och jag gillar stora avställningsytor runt handfaten, så det har vi i vårt badrum i Connecticut. Lycka till!

Pilutta Dej Design sa...

Å I love it, ljust och stort ska det vara.
Tack för en fin blogg

Pilutta Dej Design sa...

Å I love it. Ljust och stort ska det vara.
Tack för en otroligt inspirerande blogg.

Emma

Anonym sa...

Har du länken till badrummet du hittade på Hemnet? Tack! Maria

Anonym sa...

Har du länken till badrummet på Hemnet? Tack! Maria

Jonna sa...

så himla fint!