tisdag 16 april 2013

EN DAGENS & TACK

.
.
.



Jag idag: Ny blus från Spira, jeans Mos Mosh och Fryeboots Creative Lounge








Hej alla underbara!





Alltså vilken stress det blev här nyss, ojojoj. Lo Lo har dans 3 dagar i veckan och så hade hon en liten vän här och både jag och skatten glömmer bort tiden. Händer lite då och då och då blir det bråttom bråttom till balettskolan och så även idag! Puh:S Nej, passa tider är inte min starkaste sida om man säger så och jag hatar att stressa (ändå gör jag typ hur ofta som helst;)

Annars så har jag planerat inspirationsafton och druckit kaffe med trevliga Fru Schiller, jobbat och fotat och tränat idag. Såå himla skönt det är att springa, det är min absolut favorit-tränin!. Det är iofs bara kondis men man mår såå bra efteråt. Trött i bena tar jag ofta en tur in till bastun på Sats efter löpbandet, med inpackning i håret och ansiktsmask, underbart skönt (Önskar så att vi hade en bastu hemma. Eller det har vi, en liten mörk åttiotalshistoria som används som förråd i källaren haha:)










Åh vad jag gillar Spiras skrynkliga sköna blusar! Och jag tokgillar, som ni vet, Flamingofärg:) (lyser upp när det är grått ute som idag och jag har strl S på min) Fina märket Spira finner du hos Blackballoon.se








Så vill jag ju tacka alla ni som peppar och förstår och inte feltolkar och lämnar så många fina kloka hälsningar! Glad att jag har er, det är ju för er skull jag bloggar. Detta gör jag ju inte för att jag måste utan för att det är så roligt och roligt är det när man verkligen känner att ni gillar och uppskattar House of Philia:) Tusen tack vackra ni.




Nu ska jag trippa iväg och köpa ingredienser till: Panang Curry kyckling och Het thailändsk grön Papayasallad. Mina absoluta favoriträtter när vi var i Thailand (jag provade ganska många) och jag måste bara få njuta dessa igen! Recept har jag hittat så nu gäller det bara att hitta alla ingredienser så wish me luck:)






Önskar er en mysig kväll!




KRAM





Inlägget är i samarbete med Blackballon





24 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Hörredu, min vackra vän, om du bara visste hur mycket du inspirerar.

Anonym sa...

Tack än en gång för en härlig och inspirerande blogg Petra!!!! Mycket kloka ord som du skrev i förra inlägget ( igår) Kramar till dej!! Marie/Storvreta

pilotfrun sa...

Visst är löpning något alldeles särskilt. Smått beroendeframkallande faktiskt:) Älskar också den där underbara känslan man har efteråt. Snygga kläder! Jag har förälskat mig i Mos moshs angle pants. Ha en fin kväll!

Kram
Rebecca
http://pilotfrun.se

Camillas vita villa sa...

Jag är en stor anhängare av din blogg, men jag brukar inte kommentera. Av någon anledning var jag inne för någon dag sedan och läste, jag blev helt chockad. Jag förståe inte att du orkar:( och jag förstår heller inte varför man går in bloggar som man inte tycker om. Men du kan trösta dig med att det spelar nog ingen roll hur man är mot sådana människor för de hittar alltid fel och brister på alla andra, det är sååå synd om dem.

Ha det såå bra
Kram Camilla

Anonym sa...

Oh wiiehoo! Så fin Du är!!
Kram Anki i Sälen :)

Anonym sa...

Den där blusen är så fiiiin och du klär den kanon. Märket har dock bytt namn, det som tidigare hette Spira heter numera Fira.

Mittgodastefinaste sa...

Det där var ett snyggt kit!

Kram Jenny

Louise sa...

Jag skiter väl i din ljusslinga då eftersom det verkar stört omöjligt att få ett svar. Så otroligt nonchalant!!

Anna Margareta sa...

Ja, inspirerar gör du verkligen. Och löpning. Det är himmelriket att kunna springa, svettas och känna nöjdheten efteråt. ha en fin kväll.
Kram!

Philia sa...

Louise - Det stod i inlägget klart och tydligt att ljusslingan kommer från Happy Lights och finns på My Tivoli.se.

P

Louise sa...

Ja, men jag frågade VAR på bilderna den fanns då jag inte såg den och gärna ville se hur just din såg ut?!?!

LOPPISLIV sa...

Superfin blus och färgen är verkligen så uppfriskande fräsch!!
Snygg outfit, gillar även bootsen!
Kloka ord i förra inlägget! Kram på dig //Paula

Philia sa...

Louise - Ljusslingan syns på första bilden. Vill du se fler bilder på dessa så kan du alltid googla Happy Lights och välja bilder så får du flera hundra bilder på Happy Lights. Ett tips!:)


Loppisliv - Tack rara du!


Kram

petra.nordh sa...

Louise. Skärp dig! Nu hade du ju faktiskt all information redan innan du frågade, men även om så inte hade varit fallet så är det väl faktiskt förståeligt om Petra inte lyckas/hinner svara på alla frågor?

Anonym sa...

Fin som alltid:) Och ödmjuk och klok och sååååå otroligt tålmodig!
Vet du Petra, vore jag dig så skulle jag SKITA i att svara på frågor från den där oförskämda, ouppfostrade Louise (som beter sig som värsta tonåringen!!!) Tror hon att hon äger dig??? Fy skäms Louise!

Tusen kramar till dig Petra du är verkligen väldigt fin människa på alla sätt!!
Hälsningar/ Helena Sundberg

Anonym sa...

Takk til deg som gir feelgood og inspirasjon og deler så masse med oss alle hver dag :) Det er alltid hyggelig å komme innom her :)
Klem, Lise

baraetthem sa...

Du är ju bara så bra som du är! Fortsätt vara precis så för du inspirerar till tusen! Har aldrig kommenterat förut (fy skäms) men nu var det på tiden!

Kramar fredrika

Nazima sa...

Vilken fin blus! Och tack för att du skrev vart den kom från.
Jag kikar in här ibland, men är urdålig på att kommentera.
Vi har nog inte helt lika smak i allt, men många av dina oufits är så snygga och du bär verkligen upp kläderna på ett så snyggt sätt!
Önskar jag hade mer kläm på vad som är snyggt, passar ihop osv. Slutar nästan alltid att jag drar på mig leggings och tunika/klänning, snyggt det med, men ibland behöver man lite nytänk och det är precis vad jag får här!
Tackar för en trevlig blogg!!!!
Kram Nazima på västkusten

Anonym sa...

Hej Petra! Jag älskar Som Tam och har brukar göra en väldigt god variant själv. Det som är lite svårt att få tag på, tycker jag är omogen papaya, men det fungerar faktiskt lika bra med finstrimlad vitkål! Ett tips bara....

Mvh/ Anna J i Vässan

Tess sa...

Underbar blus och du klär så himla bra i färgen! Får nog ta och kolla in den. Verkar ju praktiskt med att den ska vara skrynklig. Äntligen en designer som tänkt till :)
Kram

Anonym sa...

Snyggo! Tjusigaste bloggen med mycket variation, tänk vad tråkigt om du alltid hade skrivit om samma sak? ;) Nej, fortsätt precis som du gör och kör på din stil!

Jag önskar lite Normandie-tips till sommaren! Vi ska överaska min mor som fyller 60 år med en vecka i en mysig villa i Agon-Coutances. Har du tips på någon stad/by man inte får missa? Bra shopping? Vingård? Vad får vi som älskar mat, vin, inredning och sköna lugna dagar absolut inte missa?

/Mary

Lilian and Company sa...

Jättesnygg blus och brutta! :)
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Jädrans snygg färg på den där blusen!
Och jädra snygg tjej oxå:)

Sån vill jag ha i vår! Blusen alltså:)
//Alex

Anonym sa...

Men skit alltså vad är du för människa Louise. Petras blogg är väl inte någon affär ch att hon jobbar som någon jäkla expedit.Plocka fram det och det bara för att du inte ser något direkt.