måndag 1 april 2013

RECEPT PÅ JÄTTERÄKOR

.
.
.





M.U.M.S







Todeloooo måndag!






Ännu en underbar dag i paradiset och denna tänkte jag kicka igång med ett recept på scampi eller jätteräkor som det också kallas! Finns det något godare??? 

Av någon konstig anledning så har det blivit jätteexklusivt med dessa delikatesser hemma och de är såå svåra att få tag på (märkligt?) Men här finns det ju nästan preciiis överallt och vi äter vi det mest hela tiden i alla möjliga format; grillade, wokade, i cocosmjölk osv (och jag gör det nästan helst till frukost faktiskt här nere med bara chokladsås till rostat bröd  och ett glas iskall Mimosa, dvs champagne och jucie för er som kanske inte vet, mmmm:).

Lite senare idag återkommer jag med en liten tävling där någon av er kan vinna en hel årsförbrukning av just frysta lyxiga odlade thailändska scampis från företaget FOLU direktlevererade hem till dörren, bra va? Så håll ögonen öppna bloggisar! Men först ett recept på de jätteräkor jag åt igår.




Scampis med chili 



8 äkta scampis (riktigt stora exotiska sådana, inte såna små vanliga svenska tråkiga räkor:)

Dressing:

2 chili frukter röda
1 dl sweet chilisås
2 st lime
1 dl hackad koriander
2 klyftor hackad vitlök
1 tsk fisksås


Blanda allt och marinera innan servering och njuuut!




See U later!



KRAM




.


329 kommentarer:

1 – 200 av 329   Nyare›   Senaste»
Anonym sa...

http://fof.se/tidning/2006/1/jatterakan-som-slar-ut-mangroven

mikaela sa...

Tyvärr försvinner dem mer & mer eftersom dem är miljöbovar! Tråkigt men sant eftersom dem smakar underbart!

Anonym sa...

Kanske finns anledning till att de inte går att få tag på i sverige???
http://m.naturskyddsforeningen.se/nyheter/vi-gjorde-jatterakan-till-en-skamraka?gclid=CLybudP8qLYCFdF4cAod3HkAgA

Anonym sa...

Det her innlegget må du bare regne med å få negative kommentarer på...du må Google litt om dette.Jo,de er gode men...

Anonym sa...

Det kan bero på att många ser scampiräkor som ett miljöhot och har tagit etiska beslut på att inte sälja det, listan på dess negativa effekter är så lång att du somnar om jag börjar, ngt säger mig att miljötänket inte har kommit så långt i Asirn varvid man fortsätter med detta, med andra ord inte bra för miljön

Carolina sa...

Tänkte först NEJ!! Inte bra för miljön, men kom sedan på att det är 1:a april... Så jag antar och hoppas att det är April, April din dumma sill? ;-)

Anonym sa...

*knack knack*....de är inte jätteexklusiva de är utrotningshotade plus att man vid fisket sabbar deras miljö plus en massa andra djur och människors miljö.

Anonym sa...

April april....;)

Anonym sa...

Tror alla i Sverige vet att man inte äter varken vildfångade eller odlade jätteräkor, stor miljöbov

På Nylund sa...

Det låter jättegott, men mitt samvete tillåter mig inte att äta jätteräkor, på grund av dess miljöpåverkan.... :(

Men det är inte alltid lätt att veta vad man bör och inte bör äta eller konsumera för den delen...

Hoppas att ni har en fin påsk och njuter av ledigheten!

Kram Daniela

Anonym sa...

Herregud, det finns väl ingen restaurang i Sverige som serverat dessa på evigheter, som tur är!,

Anonym sa...

haha, jamen vart har du varit??? hört talas om miljöpåverkan? Ida A.

Anonym sa...

haha, jamen vart har du varit??? hört talas om miljöpåverkan? Ida A.

Anonym sa...

Hej Petra,

Eftersom detta inlägg kommer att peppras med negativa kommentarer, tänkte jag gå mot strömmen;-). Min femårige son råkade sitta bredvid när jag läste detta inlägg och när han såg Rapunzelbilden bredvid texten sa han uppskattande: "Åh, snygg tjej!". När jag fnissade till, så sa han "Vadå?? Det är när hon är gammal (pekar på lilla bilden) och det är när hon inte är gammal (pekar på huvudbilden)!".
Grattis, du går hem i alla åldersgrupper! Kram Elin

Anonym sa...

Hahahaha! Grymt aprilskämt!!!!! Kram

Anonym sa...

Första aprill... :)

Anonym sa...

Hörrni, det är 1 april.... Mig veterligen brukar man inte äta scampi med chokladsås till frukost... Företaget Folu; Fool you. :)

Malun sa...

April april!!!!!! :))

Anonym sa...

Japp den VAR god, men med tanke på hur mycket den förstör så är den inte lika god längre. Det blir en besk smak i munnen, tyvärr.

När man är i Asien finns ju andra läckerheter att äta.

Malin sa...

April april!!!!!! :))

Anonym sa...

Ha,Ha du är rolig du!
April,April Olga!

Kraam å Välkommen hem snart:))

Anonym sa...

Haha, men det förstår ni väl att det är ett aprilskämt!!

Anonym sa...

Ha ha, har du levt i en grotta?! De flesta restauranger och livsmedelsbutiker har väl inte dessa på grund av miljöskäl. Detta inlägg lär bli pepprat av neg kommentarer tyvärr.

Helen sa...

En liten april spøk :) :)

Carolina sa...

Min kommentar verkar ha försvunnit, men jag skrev iaf att jag tror minsann att detta kan vara ett aprilskämt..? Det är ju faktiskt 1:a april idag :-)

Ida sa...

April april...

Sara sa...

April april!!

Anonym sa...

April, april ;)

Tove sa...

Mumsigt ;D

Anonym sa...

Haha ;) Det är 1:a april även i Thailand!

Anonym sa...

Till er som sätter morgonkaffet i vrångstrupen: ta en titt i kalendern och se vad det är för dag idag!
Dagens bästa aprilskämt hittills, Petra!
Kram
M

Anonym sa...

Till er som sätter morgonkaffet i vrångstrupen: ta en titt i kalendern och se vad det är för dag idag!
Dagens bästa aprilskämt hittills, Petra!
Kram
M

Anonym sa...

Dagens datum någon?

Anonym sa...

Petra, du brukar vara påläst om olika saker så jag blev väldigt förvånad när du inte vet varför jätteräkor knappt finns att få tag på! Men sen slog det mig vilket datum det är idag så du skämtar säkert :) /Jenny

Anonym sa...

Chokladsås, scampi och champagne... April april:-) Ha en fin dag!

Nordhem sa...

April april..ända bort till Thailand =)

Nordhem sa...

April april..ända bort till Thailand =)

Anonym sa...

Hoppas att detta är en Aprilskämt, ett väldigt dåligt ett men trots allt ett skämt.

Emmy sa...

Hoppas det här är ett dåligt aprilskämt

Anonym sa...

De är ju jätteutrotningshotade!!!! Och en stor miljöbov!!! Kanske ska läsa annat än glossy magzines ibland...

Anonym sa...

Nämen, I think you just FOOOLED us! April, April,söta du:)

Anonym sa...

Petra - april, april...

Camilla sa...

Haha! April april :)) Du är rolig du! :)

Anonym sa...

Det var nästan så jag gick på den. Antar att du inte tar med min kommentar än på ett tag :D. You're the best!

Cecilie sa...

Hei, elsker bloggen din og tenker at du får en del kommentarer nå... Jeg er nok ikke en av de flinkeste i klassen når det gjelder miljøvern selv, men jeg har sett Solsidan... Og det har da du også? http://www.tv4.se/solsidan/klipp/mickan-och-de-milj%C3%B6farliga-j%C3%A4tter%C3%A4korna-2242509
God ferie videre:)

Anonym sa...

April april (fool u?!?)?????

Anonym sa...

April april;-)

Mia R sa...

Ha ha, underbart aprilskämt!!! ;)

Anonym sa...

Detta måste vara ett aprilskämt ;)? Kram från Sara, Västerås

Anonym sa...

Ojdå, dags att läsa lite nyheter ibland också? Inte bara bloggar, glossiga tidningar och andra modemagasin. Inte helt fel att hänga med i andra ämnen också faktiskt.

Sara sa...

April april antar jag... 😊

Anonym sa...

Petra, bästa aprilskämtet idag!! Ha ha, kul att så många gick på det också.

/M

Aratorps Lena sa...

Av någon konstig anledning...? Om du bara skulle kunna göra en enda liten sak för miljön så låt då bli att äta jätteräkor...

Eddan sa...

Ha ha ha, APRIL APRIL - det lyser ju aprilskämt om det här inlägget :-D!

Skulle gärna smaka dessa till frukost med chokladsås ;-)!

Kram från Anette

Anonym sa...

Hahaha det här är ju helt underbart roligt, snacka om att engagera! Det här var bäst ha en riktigt trevlig 1 APRIL P.

Kramvfrån ett soligt norrland!

Anonym sa...

Eller skojar du? Det måste du göra va, 1:a april idag. Folu? Haha

Anna Olsson sa...

Petra - happy first of April!

Anonym sa...

April, april;)

Anonym sa...

Hallå !
April, april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill ända till Hua Hin./ Christina i Gävle.

Anonym sa...

April april - kram till Petra

Ellen sa...

hihi, april april :)

Anonym sa...

Roligt att se hur många som gått på ditt drastiska aprilskämt ! Ha Ha !

Anonym sa...

Tack för dagens skratt!!April,April..
Kraam på dig å Välkommen hem till
våren!!Nadja:))

Anonym sa...

De har t o m haft ett avsnitt i Solsidan om dessa jätteräkor ..

Anonym sa...

har tagit ställning å äter inte scampi just av anledningen som den första kommentatorn länkat till
det borde alla göra tycker jag

//Paula

Anonym sa...

Det är den 1 april idag. Ringer det någon klocka hos någon??

Annica sa...

Ganska trist för att var april skämt, faktiskt.... Företaget Folu, var dock kul.

Anonym sa...

April April :-))

Anonym sa...

He he.. april april nån? Ha det gott i paradiset! Kram

Anonym sa...

1:a aprilskämt??
/ Kicki

Anonym sa...

Hoppas att det kommer en april april snart....

Anonym sa...

Nämen, I think you just FOOOLED us! April,April, söta du:)

Cecilie sa...

Ha ha ha, 1. april:) ???



Anonym sa...

April April :-))

Klara sa...

Det är ju 1 april och företaget heter FolU...

Anonym sa...

April april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill?!

/fru Fyrstrand

Anonym sa...

Tror att ditt inlägg är ett 1 april skämt!
Tror att du skojar med oss.

Anonym sa...

Det är den 1 april idag. Ringer det någon klocka hos någon??

Anonym sa...

Petra, du brukar vara påläst om olika saker, därför blev jag mycket förvånad att du inte vet varför man inte bör köpa jätteräkor! Men sen slog det mig vilket datum det är så jag tror du skojar ;) /Jenny

Anonym sa...

Hej hej hej innan alla fortsätter hetsa upp sig, hörde jag 1:a april din dumma sill.. :-)
Modigt av Philia, keep up och rör runt i stugorna, tänk att få se alla dessa som sätter påskgodiset i halsen och går igång på sådant här innan att tänka till! Ha ha kul kul och glad påsk alla och ha lite mer tilltro till vår bloggerska, hon är en smart kvinna!

/ Charlie

Anonym sa...

Svårt att tro att detta inlägg kan vara på riktigt :)

Seriöst, trodde inte det fanns någon över fem år i Sverige som skulle kunna skriva detta :) Hur är det möjligt, kollar du aldrig på nyheter? Läser aldrig på dagstidningar? Vad mer vet du inte :D

Anna Margareta sa...

Nej, det är inte bra att käka Scampi men det är också otroligt intressant att reaktionen blir så stark härinne. Hoppas att alla brinner så mycket i vanliga fall också och själva alltid tänker efter i sina val så att det inte bara handlar om att klanka ner och vara besserwisser härinne.

Trädgårdsgatan 21 sa...

Ha ha ingen som ännu tänkt på att det är 1:à april!! Bra lurat Petra!! Jag misstänkte något ganska direkt och speciellt när du skrev att du åt dem med chokladsås!! Njut av er resa, det är så härligt att följa dig via bloggen!

Dagar man minns sa...

Haha, roligt, 1:a april :)

Anonym sa...

April, april. Företaget Foul. :)

Jessica

Hannah-Sofia sa...

Såååå roligt att många går på detta aprilskämt! Hur kul som helst ju (ligger dubbelvikt av skratt)! Ironin i inlägget går ju inte att ta miste på. Heja Petra!!

Anonym sa...

Petra, du brukar vara påläst om olika saker, därför blev jag mycket förvånad att du inte vet varför man inte bör köpa jätteräkor! Men sen slog det mig vilket datum det är så jag tror du skojar ;) /Jenny

Concept_By_Sarah sa...

Jag läste artikeln på länken i första kommentaren och det var verkligen skrämmande.. Javisst, goda är de, men kommer nog inte äta några fler i framtiden... Kram Sarah

Anonym sa...

April april?? ;)

Anonym sa...

Detta är väl ett apriskämt!! Förstås!!

Anonym sa...

Man får hoppas att det är ett otroligt dåligt aprilskämt. Som sagt ett dåligt sådant
, men förhoppningsvis kommer snart april april...
/Jenny P

Jess sa...

Chilla tjejer, hon driver ju :) April April!

Anonym sa...

Hej Petra!
När jag läste ditt inlägg tänkte jag "Nej! Nej! Nej!, hon känner inte till att jätteräkan är värsta miljöboven!" Tänkte också att jag skulle skriva ett par rader om dess negativa inverkan på miljön så att du kunde rätta till ditt inlägg... Tja, och kanske helst inte göra reklam för den. Det var inte bara jag som tänkte detta... Hrrmm, och även om ovanstående kommentarer inte helt och hållet håller... Stilen... Så snälla, ta ändå till dig infon om jätteräkan. Din blogg har stor genomslagskraft och nu har du verkligen chansen att sprida något mycket betydelsefullt!

Många vänliga kramar från en trogen bloggläsare!
Therese

Sara sa...

Hrm, alla ni som snabbt bet ifrån. Fundera lite på vilken dag det är idag och kolla på vad företaget heter.
Kramisar från Sara

Anonym sa...

April, april - Petra luras ju bara! :-)

Anonym sa...

Hej igen! Sprid den här fina videon som Naturskyddsföreningen gett ut:

http://m.youtube.com/watch?v=otK0gpHi3vk

Tror det är Klara Zimmergren som pratar!

Fortfarande lika många och vänliga kramar från Therese

Anonym sa...

April april ;-) antar jag...?
/Helena

Anonym sa...

Jag har också svårt att förstå detta behov att omedelbart hoppa på och lyncha någon, ser det alltför ofta i olika forum och på bloggar. Det här med jätteräkor har jag bara vetat om i något år och då anser jag mig ändå vara en hyfsat upplyst person, ibland missar man helt enkelt information.

Det är väl jättebra att berätta hur det faktiskt ligger till men det kan väl inte vara så himla svårt att hålla det hela på en rimlig nivå. Det är mig veterligen inte brottsligt att vara oupplyst:)

Tack för en fin blogg

Anonym sa...

Aprilskämt va?

Anonym sa...

Hahahaha bra gjort Petra :) Höll på att sätta frukosten i halsen när jag läste ditt inlägg om jätteräkorna, har gått och grunnat på det hela fm, men nu kom jag på att det är ju 1 april, hihi, vi är många som blev lurade:) Tyder ju iaf på ett stort miljöengegemang hos folket!!!!

Ha en fortsatt underbar semester i Thailand, många kramar Anneli

Lisette sa...

April april :)

Mariann sa...

April april...:))

Anonym sa...

Aprilhämnd?

Anonym sa...

April april

The Queen of fucking Everything sa...

April april?

Anonym sa...

April april?

Hanna

Anonym sa...

Jag undrar vilka som är korkade. Folu finns inte ens och Petra har humor tjejer. Åh vad ni går igång på att dissa henne. Hahaha april april! Bästa skämtet idag.
Camilla

Anonym sa...

Hei. Hallo det er 1 april i dag. :-) :-)

Louise sa...

April april!!!

Anonym sa...

Men hallå alla som kommenterat, ingen klocka som ringer... 1 April...

Lilla Majken sa...

April April......

Haha den va bra, FOLU!

Kram Therese

Anonym sa...

Jag tar för givet att detta är ett APRILSKÄMT! /Josse

Amelie sa...

Jag hoppas att detta inlägg är ett Aprilskämt....

Anna-Panna sa...

Haha. April april ;)

Anonym sa...

Min första tanke är att det kanske är ett första april skämt?! Hon vill kanske se hur många hon kan "uppröra"? Jag hoppas det i varje fall..

Anonym sa...

Det är ju ett aprilskämt :)!!!

Anonym sa...

April, april...eller:))

Home of Milla sa...

April skämt ?

Sara sa...

Kanske ett aprilskämt... :)

Anonym sa...

Hehe, aprilsnarr som vi sier i Norge! :-) Ha en herlig fortsatt herlig ferie! Klem fra Norge :-)

Anonym sa...

Mmm, mumsig frukost :)))

Att vara någons fru sa...

HA HA HA HA HA! Du är fantastisk! Jag undrade just vad du skulle hitta på det här året :))))

Anonym sa...

April April!

Anonym sa...

April April!

Anna sa...

Första april idag va... ;-)

Anonym sa...

ett aprilskämt är min tanke ;)

Anonym sa...

Aprilskämt kanske...

Anonym sa...

APRIL APRIL... vilket bra aprilskämt!

Anonym sa...

Jag misstänker att det är ett aprilskämt!? :)

Anonym sa...

Om detta är din variant på årets
1:a aprilskämt så var det inte så kul. Det fick dig att framstå som lite dum...

Anonym sa...

Det är ett aprilskämt. Fool U

Annica sa...

FOLU (Fool you) :D

Anonym sa...

Tror detta är ett APRILSKÄMT! :-)

Kram ida

Pernilla sa...

April april :-)

Anonym sa...

Ha ha , april april !!! I början undrade jag men när du skrev att du även vill äta dessa till frukost, då förstod jag! Lysande aprilskämt som många gått på!

Anonym sa...

Detta inlägg provocerar mig något oerhört! Att en sådan här stor blogg kan göra "reklam" för jätteräkor och dessutom ha en tävling där man kan vinna en årsförbrukning, ÅRSFÖRBRUKNING!!!!! av dessa miljöbovar tycker jag är skrämmande.

Anonym sa...

1 april och företaget som sponsrar tävlingen heter just Folu ;)samband?? kanske är det så att det är ironi för att just starta en debatt och att tänka till?

Anonym sa...

Första april någon??

Anonym sa...

Haha....april april på dig Petra!
För du har ju knappast levt under en sten ... :-)
//Ulrika

Anonym sa...

Oj, oj! Vilket liv det blev. Jag visste inte heller om att dessa räkor var såna miljöbovar, men nu vet jag det, Tack Petra! Säkert flera med dig och mig som inte visste om det. Synd att du ska få så mycket skit för ett sånt misstag...

Anonym sa...

Nej visst är det gott ,men skulle aldrig äta jätteräkan.
Tänker på miljön.
Mvh Lotta

Emma sa...

April april??? Eller ??:-)

Anonym sa...

April april din dumma sill, jag kan lura dig ........

Anonym sa...

April april! :-) Good one!

Anonym sa...

Petra...Du är så skön på så många sätt och är inspirerande, du har ett sinne för skönhet. Men jag undrar verkligen om du inte är ett dugg intresserad av miljötänk, djurhållning, återhållsamhet inom konsumtion och funderar du någonsin över hur du själv kan bidra till vård jord. Alla dessa kemikalier som finns i kläder...jag minns att du skrev en gång att du inte tvättar innan använding men borde kanske göra det... Jag gissar att du är en toppenmamma! Men du kan bli ännu bättre genom att vara en förebild för dina barn och visa dem att det går att leva på ett annat sätt...ett mer hållbart sätt...när det gäller både mat och konsumtion.

Lina sa...

1a april idag. :)

Jess sa...

Chilla tjejer! Hon driver ju! April April!

Anonym sa...

Tar för givet att blogginlägget är ett aprilskämt...?

Anonym sa...

April april :)

Anonym sa...

FÖRSTA APRIL IDAG VA!! ;)
FOLU..... HIHI! / M i Thn

Anonym sa...

Riktigt roligt att så många gick på det samt att företaget FOLU är lika med fool u :-)
Gillar din humor !! Kram fån en Petra i Kalmar

Anonym sa...

Aprilskämt?

Anonym sa...

1 april idag! Ingen som tänker på det? FOLU , ha ha ha

Ann-Sofie sa...

April, april!!!! Hoppas jag innerligt, både för miljön och även till frukost med rostat bröd och chokladsås.... Hälsningar, Ann-Sofie

Anonym sa...

April, april...

Anonym sa...

Det är ju 1:a april idag :-)

Anonym sa...

Hihi, april april...antar jag. Ha en bra semester och tack för en fin blogg! Kram från Göteborg!

Dagar man minns sa...

Haha,

måste bara skriva en gång till, går runt och småfnissar åt detta :) Alltså du är GENIAL!!! Bästa aprilskämtet hittills idag!

Riktigt lysande bra/ Kram Paulina

Dagar man minns sa...

Med chokladsås till frukost, hahaha, jag avlider av skratt :)

Anonym sa...

Hur är det med humorn? April april....

Anonym sa...

Årets 1 april innlegg. Ikke roligt.

Josefin

Anonym sa...

Såhär års brukar jag lyxa till det med 1/4 räka!

Anonym sa...

April, april:-)

Anonym sa...

Tror nog detta är april april jag kan lura er vart jag vill! ;-)

Anonym sa...

1.april??? Ha,ha
Mvh lise

Eddan sa...

:-D :-D

Anonym sa...

1 april, kanske....? /Carina

Anonym sa...


DAGENS BÄSTA APRIL-SKÄMT...HA HA..

Anonym sa...

April april! Folu...

Anonym sa...

Ha ha ha, vilket aprilskämt. Kul att företaget som levererar räkvinsten heter FOLU, ha ha.

Josefine sa...

Haha! Bästa aprilskämtet!:-)

Anonym sa...

Hihi april april!!

Anonym sa...

... och - FOLU läser jag nog som Fool you såhär idag :)

bästa aprilskämtet idag, heja Petra!

Cecilia sa...

April, april! :)

Anonym sa...

April, April hoppas jag 😜

Anonym sa...

Tror jag garvar ihjäl mig... Herregud, vad folk går igång.. Å lättlurade med ;-))

Petra sa...

Underbar humor ! FOLU = Fool u
Du äger, älskar din blogg !
Ha en underbar första april !
<3

Anonym sa...

:D Själv äter jag helst Scampi som mellanmål. Varje dag;) O just från företaget Folu ;)))

Anonym sa...

Hahahaha, den var bra!! Folu...

kram C

Nordhem sa...

April april, ändå långt borta i Thailand =)
//Maja

Anonym sa...

April april... "FOLU" :)

Mvh
Lisa

Anonym sa...

Jahaja klart det är ett aprillskämt!!!!!!! Jag gick på det!!

Anonym sa...

Udda 1:a aprilskämt... Men jag är övertygad om att det är ett skämt ;)

Tant Johanna sa...

Hjälp så kul. April april ;)
Hoppas att ni har det härligt i värmen.

Anonym sa...

Jahaja företaget Folu!!!!! Fole you!,, Detta kan vara det bästa aprillskämtet någonsin. Å som jag och många andra svalde med hull å hår!!! 100 poäng till dig Petra!!

Anonym sa...

April, april, antar jag. Speciellt eftersom företaget heter FOLU

Anonym sa...

1a april??
Mvh
Iréne

Jessica Bodin sa...

Jag tänker direkt att det är 1 April...

Anonym sa...

hoppas detta är ett april skämt...har svårt att tro att du skulle skriva nåt sånt..
annsofie

Anonym sa...

Med tanke på ovanstående kommentar, länken till tävlingen heter folu - kan det vara fool you? April, april...

Anonym sa...

Det va det första som slog mig också April April...
Petra är alldeles för klok och omtänksam för att äta jätte räkan fattar ni väl...
April april right back at You du vackra kvinna :)
Hoppas ni har en underbar semester :)

Kramar
Anna.P

Anonym sa...

april april....

Anonym sa...

Jo, tror också aprilskämt men min förra kommentar försvann. Så okunnig är hon nog inte. Och Folu? Fool you?

Anonym sa...

Om det här är ett skämt så är det nog det sämsta jag någonsin hört. Ta bort det här inlägget innan du tappar dina läsare.

emma sa...

april april...

Anonym sa...

April, april...:)

Iris // Alla dagars kaos sa...

Detta va klockrent. Så jäkla klockrent! 😆

Hoppas flyget hem går bra!
Kram /iris

Anonym sa...

Det ÄR ett APRILSKÄMT! Tagga ner people! :-)

Anonym sa...

Ledtråd FolU!!? Roligt! Kram

Anonym sa...

April april... Eller hur?! :)

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 329   Nyare› Senaste»