måndag 27 maj 2013

PICS FRÅN IGÅR BY LOLO

.
.
.








Gårdagens ur ett lägre perpektiv:) Skatten tog min tuuunga systemkamera igår och tog lite pics när jag pysslade i köket och plockade fram godsaker åt våra gäster. Visst är hon duktig på att hålla den still och med fokus? Lo Lo, min lilla bloggassistent:) (Ibland får jag ju frågan vem som tar "dagensbilder" på mig och det kan alltså vara en av mina skatter, eller en vän, H eller typ vem som helst. Eller bara jag och kameran och själutlösaren:) Gårdagens var blus By Malene Birger Isa Couture.se ,gamla jeans från RaRe, halsband från Valerie, linne By Ti Mo och heels Day Creative Lounge.





Igår åt vi grillat kött med pommes och kokt vit sparris. Gud vad jag älskar färsk vit sparris med Holladaise eller Bea. Det är verkligen h u r  g o t t  s o m  h e l s t.






Nu blir det en tur till affären för att fylla kylen!:)





Vi ses vänner!



KRAM





.

.

22 kommentarer:

Anonym sa...

De skorna satt ju inte för löst på din fot iaf! När jag provade dom var de stora i strl 36 så det känns som de är mkt stora i strl. Fick du gå ned en strl då kanske?

Anonym sa...

Petra Petra!!
Visar du pics på dina matkassar då, vad du har handlat och fyllt ditt kylskåp med?
Ha en skön måndag!

Natta* sa...

Hej! Supersnygga kläder! Älskar blusen och halsbandet!

En fråga som jag hoppas Du kan svara på: matplatsstolarna är de av matt plast eller blank glasfiber? Tror de är matta och av plats...vad man kan se. Jag är ute efter sådana stolar, ska köpa på infurn för billigare pris. :P Tacksam för svar och tips på vad Du skulle välja i dagsläget.

Kram/Natta*

Anonym sa...

Nydelige bilder. Vakker som en sommerdag er du. Men jeg lurer på hvor ditt kjøkken er i fra? Ha en fin mandag videre. Henriette

Att vara någons fru sa...

Snyggaste du! Önskar ni var här.

Anonym sa...

Fina du! Tack för all inspiration! I lördags bakade jag äntligen dina fantastiska frukostbröd. Vilken hit, så gott och så enkelt. Tack Goa du!
//Sanna

Anna Margareta sa...

Vad hon kan din skatt! Superfina bilder ju.

Jenny sa...

Men vilka underbara skor!

Fick ett sjukt vill-ha-begär!


Kram

LOPPISLIV sa...

Heeej söta Petra! Alltid så får jag en massa inspiration här hos dig, det är så härligt :-))
Toksnygga skor och blusen är så fin ihop med slitna jeans. Och ditt fina vardagsrum kan man ju inte se sig mätt på :-))

Fin kväll! Kraaaam Paula

Bromans Bravader sa...

Tror du har en liten talang där =) Jättefina bilder, nästa bloggstjärna kanske.
Kram Jannike

Julia sa...

supersnygg outfit!

Angelin sa...

Bjootiful!! Flink hun er din vakre datter:)
klem

Anonym sa...

Hej du, tack för en Great blogg,älskar din inredning, men det är ju inte klokt att du måste be om ursäkt för Mors Dag. . Jag bor och har bott utomlands i många år och det börjar bli dags att flytta hem snart och bara tanken på att komma tillbaka till Sverige får mig att dö lite. Den allmänna Svenskan kan ju inte glädjas, utan måste alltid komma med någon praktisk
Debbie-downer kommentar! Ohhh så trött jag blir på det!!

Det var allt,
Cheers! :)

mammaxtre sa...

Så snyggt halsband i sällskap av snygga skor. Du har god smak!

Fina bilder som alltid här hos dig.

Ha en toppenfin tisdag Petra!

baraetthem sa...

Så fin du är Petra! Alltid!

Kram fredrika

#lagerma sa...

So beutiful. I love light beige and white compination. Wearing it myself as well. :) Necklace is "jätte fint". :)

Like your blogg a lot. So beautiful pictures and very inspiring. Thank you. :)

Maiju

Anonym sa...

Tusen tack för en riktigt bra blogg! Du är verkligen en inspirationskälla! :)
Jag undrar bara vad det är för porslin du dukat med. Det är fantastiskt fint!

Elin

Design by Tornblad sa...

Vad duktig din tjej är! Inte helt enkelt att hantera en stor tung kamera!

Cool "cigarr"bild :-)

Kram Malin

eastcoastmom sa...

Anonym som undrade om porslin:
om du menar det Petra har på bordet är det Blå Blom från Gustavsberg, en riktig klassiker.

Anonym sa...

Å vad fin du är!! Blir så glad och inspirerad när jag läser din blogg. Ofta jag tänker på dig och att man klä sig fint till vardags. Som småbarns och men en sjuk make är det lätt att man tappar sugen på glam och flärd.
Strunta i sura kommentarer här ibland, du gör ditt jobb och jag blir glad och inspirerad!
Ellinor

Anonym sa...

Snygg outfit!
Såg att det blev storm om Mors dag inlägget! Nån hade skrivit så bra att det vore ju som om alla singlar skulle vara mindre värda på Alla hjärtans dag....och surna till för det? Herregud, varför är detta med barn så känsligt....vissa har barn andra inte, vissa är smala andra inte, vissa har pengar andra inte osv! Orka lägg energi...
Ska du be om ursäkt? För vad? För att du är mamma?
Vi är väl alla lika mycket värda..vad vi än har?!
Kram Annsofie som firade Mors dag utan dåligt samvete!!

Anonym sa...

Otroligt duktigt av henne att ta så fina bilder. Jag blev bara lite ledsen att se att när hon fotar gör mamma en rökgest..?!
Uppskattar allt annat du gör så jag antar att det bara måste blivit en miss..

För övrigt en toppenblogg som jag läst nästan varje dag i flera år så keep up the good work!